2021年11月11日 星期四

Clairo - White Flag 歌詞翻譯

Clairo - White Flag 歌詞翻譯




Piecing it all back together again
重新將過往拼湊

Didn't get along, been four years since
合不來吧 過去四年了

We had it all, and you were my friend
我們擁有一切 你曾是我的朋友

Those days got away, hope you find solace in this
時間流逝 希望你在其中找到你要的安慰

I was 15 when I first felt loneliness
大概在15歲時 我第一次感到孤獨

Cut my hair, only listened to Loveless
剪了我的頭髮 單曲循環著Loveless這首歌


Grown apart and we're so far gone
在不同地方長大 距離是否使你成熟

But I'm waving the white flag
我揮舉著白旗

Sending my love back, move on
把出借的愛寄回來吧 是時候放下了


Laughing at me, you kick me when I'm down
嘲笑著我 你在我最低落時將我踢入深淵

Oh, how can you pretend you didn't say that now?
而現在 你怎麼能假裝你沒說過那些話?

Wish you the best, I know that you're stressed out
還是希望你過得好吧 我知道你壓力很大

But you know in small towns
但你也知道在這樣的小鎮裡

What goes around comes back around, mmm
惡有惡報 流言蜚語也算是我們活該



solace 安慰
What goes around comes back around 善有善報 惡有惡報

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。