2022年1月9日 星期日

Fazerdaze - Last to Sleep 歌詞翻譯

Fazerdaze - Last to Sleep 歌詞翻譯



I'm always gonna be the last one
我永遠會是最後一個

I'm always gonna be the last to fall asleep
最後一個睡著的人

And I can never get close enough
那些我永遠觸及不到的

It always feels like you're just out of my reach
一直都只能遠遠望著你

And I don't know if it feels so good
不曉得是否真的有這麼好

Somedays I would let go if I could
某天吧 如果可以我會放下的


I feel more than I ever say
很多時候都詞不達意

I don't want to admit to being afraid
也不想承認心中的一絲不安

Bottle up my second thoughts
封存所有猶豫與焦慮

They only try to get caught up in the way
他們只是試圖沉溺於過程


Breathe in
吸氣

Lights out
熄燈

Nights in
黑夜將至

Breathe out
吐氣

Some things, don't show
有些事 是被隱藏著的

Reasons echo
原由 迴響著


Only I'll be the one to blame
只有我需要扛起責任

Nothing's changed, it remains
一如既往 一切還是如過去一樣

Nothing's the same
不斷地改變

Do I love this feeling inside?
我真的發自內心的愛著嗎?

Or is it just a fucked up peace of mind
又或許這不過是心中沒道理的安靜


Breathe in
吸氣

Lights out
熄燈

Nights in
黑夜將至

Breathe out
吐氣

Some things, don't show
有些事 是被隱藏著的

Reasons echo
原由 迴響著

Awake and worn out
夢醒 精疲力竭

Fade in and splayed out
淡入 散去

Leave me, reeling
離我而去 開始失去平衡

Last one sleeping
最後一個睡著的人


I'm always gonna be the last one
永遠會是最後一個

Always gonna be the last one
最後一個睡著的人

Always gonna be the last one
永遠會是最後一個睡著的人


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。