2022年10月15日 星期六

安溥 - Idiot 歌詞翻譯

安溥 - Idiot 歌詞翻譯


比起愛得成熟、伶俐、體面,只是想把握青春那份笨拙,用心去認識、體會那份或許不那麼理智的愛情~


I've been easily out of control, that
我不太受控

i'm funny, understanding, unique and sweet
我稱得上幽默、善解人意、特立獨行和體貼

A just soul to squeeze, but I also have parts
一個只被拿來擠空的靈魂 卻也有些

that made them hated me
容易被討厭的地方


My boys and girls were too smart when they're in love
我的男孩和女孩們啊 在愛情裡過於聰明

they took life as two dear different parts
他們把生活視為兩個珍貴卻相異的部分

that to me could ever be a sad thing
在我看來何嘗不是件可惜的事?

so smart I am and they are
多麼聰明阿 我和他們

so we're only apart
因此永遠相隔著

even love is much
即使那愛之深


now I've become the silly one
現在 我成了一個傻子

I laugh at the wrong time and say the things that people will surely embarrassed when they heard them
在錯誤的時間大笑 說一些讓人尷尬的事


i long for an idiot
我渴求著一個傻瓜

i long for an idiot
我渴求著一個傻瓜

i'm waiting for my idiot loving me exactly the way I am
我等待著一個傻瓜 他將愛著我所有的樣子

i long for an idiot
我渴求著一個傻瓜

well, are you an idiot?
所以 你是個傻瓜嗎?

well, I am an idiot
先說囉 我是個傻瓜

loving me exactly the way you are
用你的方式笨拙的愛我吧


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。