2022年10月16日 星期日

安溥 - deserts ride 歌詞翻譯

安溥 - deserts ride 歌詞翻譯


這首應該算是9522裡面我挺喜歡的歌,比起其他歌比較流暢一點,也比較合我這種一般大眾的胃口~還有,我也挺喜歡train to heaven的,但還沒有人提供歌詞。

Embarrassment under cover of a smile
微笑下掩飾的尷尬

I see a dark red light
我看到那道深紅色的光

What do you want to hide
你想要隱瞞什麼


Silence instead comes up a knife
寂靜反倒成了一把刀

Sharp but harmless
鋒利卻無害

What do you want to guard with
你想要捍衛什麼


Faith murmured in a low voice
信念壓沉聲音呢喃著

Warmth creeping unto your face
一陣溫熱爬上你的臉

Faith murmured in a low voice
信念壓沉聲音呢喃著

Warmth creeping unto your face
一陣溫熱爬上你的臉


I see Mr. love dancing on the speeding dice
我看見愛情先生在快骰上跳舞

Not knowing which face to reside
還不曉得接下來會出現甚麼數字

I see Mr. love dancing on the speeding dice
我看見愛情先生在旋轉的骰子上跳舞

Not knowing which face to
還不曉得接下來

reside reside re~
要出現什麼數字

Woo Woo Oh


Another cigarette is tipped to the fire
另一根菸被扔進火場

I opened my eyes, gazed at the purple sky
我睜開眼 凝視著那紫色的天空

The bus has already arrived
公車已經來了


Silence instead comes up a knife
寂靜反倒成了一把刀

Sharp but harmless
鋒利卻無害

What do you want to guard with
你想要捍衛什麼


Faith murmured in a low voice
信念壓沉聲音呢喃著

Warmth creeping unto your face
一陣溫熱爬上你的臉

Faith murmured in a low voice
信念壓沉聲音呢喃著

Warmth creeping unto your face
一陣溫熱爬上你的臉


I see Mr. love dancing on the speeding dice
我看見愛情先生在快骰上跳舞

Not knowing which face to reside
還不曉得接下來會出現甚麼數字

I see Mr. love dancing on the speeding dice
我看見愛情先生在旋轉的骰子上跳舞

Not knowing which face to
還不曉得接下來

I see Mr. love dancing on the speeding dice
我看見愛情先生在旋轉的骰子上跳舞

Not knowing which face to
還不曉得接下來

I see Mr. love dancing on the speeding dice
我看見愛情先生在旋轉的骰子上跳舞

Not knowing which face to
還不曉得接下來

reside reside re~
要出現甚麼數字

Woo Woo Oh


Waiting for a joy ride
盼著一燙愉快的旅程

I'll meet you.
我將與你相遇

Deep inside
在某地深處



沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。