2022年2月23日 星期三

AVIV - love of your life 歌詞翻譯

AVIV - love of your life 歌詞翻譯


You try to act so tough
你試著去假裝堅強

But you don’t understand
但你從不去理解

No you don’t understand
不 你從來沒有理解

That I’ve had enough
我已經受夠了


Say what you want it’s nothing that I’ve never heard before
想要什麼你說吧 好似你從沒在我耳邊嘮叨

All you do is lie when you tell me
全是謊言吧 當你說

I’m the love of your life
我是你一生的摯愛

So I’d stay another night
好讓我在多留一個晚上


Say what you please
說些讓你開心的話吧

We both know I'm incapable to leave
彼此都清楚我沒辦法離開

Cuz it still excites me
一如往常的激動

When you say that
當你說

I’m the love of your life
我是你一生的摯愛

Guess I’ll stay another night
今晚的我大概還是會留下吧


I try to push it away
當然試過將你推開

Not educated to run
但沒人教過我逃跑

Can’t find the spirit to say that we're through
沒那個氣蓋 去說我倆沒愛了

And we're done
還有我們分手吧


You say it's cuz of my age
你說那是我的年紀的關係

That I’vе got it all wrong
說我全搞錯了

But you’ve spent 17 years all alonе
但你還不是當了17年的光棍


Say what you want it’s nothing that I’ve never heard before
想要什麼你說吧 好似你從沒在我耳邊嘮叨

All you do is lie when you tell me
全是謊言吧 當你說

I’m the love of your life
我是你一生的摯愛

So I’d stay another night
好讓我在多留一個晚上


Say what you please
說些讓你開心的話吧

We both know I'm incapable to leave
彼此都清楚我沒辦法離開

Cuz it still excites me
一如往常得激動

When you say that
當你說

I’m the love of your life
我是你一生的摯愛

Guess I’ll stay another night
今晚的我大概還是會留下吧


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。