2022年4月27日 星期三

Demi Lovato - Carefully 歌詞翻譯

Demi Lovato - Carefully 歌詞翻譯


[關於這首歌]Demi最喜歡的句子是I could be your favorite dream和Baby, nobody can love you like I do,雖然簡單卻很有力量。

[廢話]哇哈哈哈哈我也想被溫柔的愛著呀~但首先我要有那個福分(:
挺喜歡這首歌的層次變化的,一開始主歌以為是要走輕快風,pre-chorus也是滿好聽的,但個人認為第一次副歌的鼓來的有那麼一丁點突然,第二段主歌也是加上了和聲和木吉他刷扣,我很喜歡在第二段主歌的時候加上木吉他。

Approach with caution, I can get overwhelming
小心翼翼地接近 我的心受不了太大的波折

But, in the best way
不過 若是好的驚喜

So babe, if you think you can handle me
所以寶貝 你覺得你能好好搞定我嗎

Please handle me carefully
請小心地搞定喔

Intoxicating, my insecurities don't take vacations
醉人的寶貝呀 安全感它特別黏我怎麼辦

So babe, if you think you can handle me
所以寶貝 如果你覺得能夠勝任著個任務

Please handle me carefully
就請你好好地搞定我吧


'Cause I'm strong in a way
因為我的堅強

That I know how to show you my fragile, oh
是在於知曉如何展現我的脆弱

She'll be gone in a minute 
小心一眨眼她便消失不見

If you don't think you're lucky to have her
如果你認為自己沒那個命去擁有她 


So, if you think you can handle me
所以寶貝 你覺得你能好好搞定我嗎

Please handle me carefully
請好好地搞定我喔

I could be your favorite drеam
我能成為你的夢幻仙境

Baby, nobody can love you like I do
寶貝 沒有人能像我一樣愛你


Yeah, I'm imprеssive (I), I know my superpowers
我很強 我知道我的超能力

Now you're invested (I)
現在你也被我吸引住了對吧

I know you wanna come and lay with me
我知道你想靠過來 躺在我的身邊

Fall asleep right next to me
在我的身邊伴我入眠

I'm only human (I), I spent the last years runnin'
我只是凡人 過去幾年我忙碌奔波著

But, since I met you, I ain't runnin' from nothing
不過 自從我遇見了你 我不必再為任何事情操心

Baby, you could be
寶貝 你或許

Just exactly what I need (I need)
正是我所需要的


'Cause I'm strong in a way (Ooo)
因為我的堅強

That I know how to show you my fragile (Yeah)
是在於知曉如何展現我的脆弱

I'll be gone in a minute (Ooo)
小心一眨眼她便消失不見

If you don't know how lucky your hands are (Ahh)
如果你認為自己沒那個福分去擁有她 


So, if you think you can handle me (Ahh)
所以寶貝 你覺得你能好好搞定我嗎

Please handle me carefully
請好好地搞定我喔

This could be my favorite dream
這能成為你的夢幻仙境

Tell me nobody could love me like you do
說 沒有人像你那般愛著我


Ohh, forever doesn't seem long enough anymore(Don't mess things up)
永遠看起來好像沒那麼遠了(別搞砸囉)

No, forever doesn't seem long enough anymore, ohh(x3)
永遠看起來似乎沒那麼久了


So, if you think you can handle me
所以寶貝 你覺得你能好好搞定我嗎

Please handle me carefully
請好好地搞定我喔

I could be your favorite drеam
我能成為你的夢幻仙境

Baby, nobody can love you like I do
寶貝 沒有人能像我一樣愛你



沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。