2022年11月27日 星期日

Soccer Mommy - Feel It All The Time 歌詞翻譯

Soccer Mommy - Feel It All The Time 歌詞翻譯



I got a truck out in the drive
我開著卡車出外兜風

And it made me a hundred thousand miles
陪我奔波 跑了好幾萬里了

And it still runs good, yeah, she gets the job done
看上去仍挺好 她已完成她的使命了

Drinkin’ regular from the gasoline pump
而我像平常一樣在加油機旁喝著酒


And I’ve got a heart that beats too fast
我有個跳得過快的心臟

And a shake in my hands and a pain in my back
不停顫抖的雙手 痛得要死的背

And I’m just twenty-two going on twenty-three
我還只是個22歲要23的嫩妞阿

Already worn down from everything
卻早被一切搞得筋疲力竭


So I wanna drive out for where the sun shines
現在 我想要循著太陽的光軌奔馳

Drown out the noise and the way I feel
引擎聲將蓋過一切噪音和我的所有感知

But even the light is so temporary
即使那道光如此短暫

And I see the dark at the back of my heels
而我望見在高跟鞋後的倒影

I feel it all the time
時間 我一直都感覺得到它


We’re waking up from these headache dreams
我們正從這些令人頭疼的夢境甦醒

Where I can’t see past what’s in front of me
在那些迷糊的夢裡 我無法超脫眼前的幻境

I was wondering if it could mean something
我思考著 這該不會是什麼暗示

Or if it’s nonsense like everything else
或是說 和這世界一樣 滿紙的荒唐言


Maybe the days are just running out
或許時間正有意義沒意義地流逝著吧

Like gasoline gauges as I'm drivin’ south
像當我南行時車上的逆時針移動的汽油表

Oh, I hope that my knees would keep dragging me on
真希望我的膝蓋能繼續拖著我前進

But they’ve been worn down to the bone
但骨頭不斷磨損著以致承受不起



So I wanna drive out where the sun shines
所以現在 我想要循著太陽的光軌奔馳

Drown out the noise and the way I feel
引擎聲將蓋過一切噪音和我的所有感知

But even the light is so temporary
即使那道希望如露如電

And I see the dark at the back of my heels
我望向在高跟鞋後的倒影

But I’m going to drive till I’m in swallowed in sunset
在被黃昏吞噬前 我不會停下

And let me collapse like a broken lung
我要讓我的身體、肺臟一同在光中崩裂

‘Cause I’m gaspin’ for air, but I don’t feel nothin’
我將喘不過氣 失去知覺

I’m closin’ my eyes till the tunnel's gone
我闔上眼 直到穿越那隧道

I feel it all the time
瘋癲? 我一直都感覺得到它


I got a truck out in the drive
我開著卡車出外兜風

And it made me a hundred thousand miles
陪我奔波 跑了好幾萬里了

And I don’t think I’ll ever make it so far
哈哈 我怎麼可能比得上它

It makes me sad if I think too hard
好難過呀 總把事情想得太難

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。