2022年12月24日 星期六

Birdy - Second Hand News 歌詞翻譯

Birdy - Second Hand News 歌詞翻譯


[關於這首歌]
關於分手,總會多少聽見對方的事情,堆方也會聽見你的,但都只是二手消息。


I'm a book of mistakes
我著了一本書的錯誤

And it's just getting worse
墨水仍繼續濡染著新的頁數

Every new one I make
而每記下一筆

Is a rumour you heard
卻只能謠言般地傳到你耳邊

'Cause these days I'm self-destructive
最近我過著自我毀滅的生活

The way I love
我愛的方式

I push away every chance
是推卻所有的機會

'Cause it's never enough, my love
因為我永遠不夠好啊 我的愛人


You can take the things they say
你可以相信他們所說的

As the bitter truth
當作難以下嚥的事實

Don't throw it all away
不!先別急著把它們全部扔掉

On second hand news
那些二手消息


'Cause if I just let go
因為如果我放手

If my heart could choose
如果我能向著我的心選擇

I would burn these bridges I've built
我將燒毀這些我架起的高橋

And find my way back to you
重闢一條尋回你的小路

No, don't throw it all away
不!先別急著把它們全部扔掉

On second hand news
那些關於我的二手消息


Been a broken machine
我是一台壞掉的機器

Since the day you've been gone
從你離開的那天

On a loop in a dream
一場夢境不停的循環

Did you think I'd move on?
你覺得我捨得放下嗎?


You can take the things they say
你可以相信他們所說的

As the bitter truth
當作難以下嚥的事實

Don't throw it all away
不!先別急著把它們全部扔掉

On second hand news
那些二手消息


'Cause if I just let go
因為如果我放手

If my heart could choose
如果我能向著我的心選擇

I would burn these bridges I've built
我將燒毀那些我架起的高橋

And find my way back to you
重新闢一條尋回你的小徑

I've got nothing to lose
沒什麼好失去了

And I know you've heard what you've heard
我知道你聽過些甚麼

But it doesn't mean it's true
但這不代表全部

No, don't throw it all away
不!先別急著把它們全部扔掉

On second hand news
那些關於我的二手消息


Crying silent tears in the next-door room
在隔壁房內流下寂靜的淚水

'Cause everybody's here but you
所有朋友都來了 卻不見你的蹤影

So I wrote you out this message
於是我寫下了這段文字

But I stopped myself from sending it off
卻在送出那刻下不了手


If I just let go
如果我放手

If my heart could choose
如果我能向著我的心選擇

I would burn these bridges I've built
我將燒毀那些我架起的高橋

And find my way back to you
重新闢一條尋回你的小徑

I've got nothing to lose
沒什麼好失去了

And I know you've heard what you've heard
我知道你聽過些甚麼

But it doesn't mean it's true
但這不代表全部

No, don't throw it all away
不!先別急著把它們全部扔掉

On second hand news
那些關於我的二手消息


No, don't throw it all away
不!先別急著把它們全部扔掉

On second hand news
那些關於我的二手消息

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。