2022年7月30日 星期六

The Beach Boys - God only knows 歌詞翻譯

Matilda Mann-God Only Knows 歌詞翻譯


[廢話]
湊文章數(不是
發現竟然有中文樂評,傳送門,可能是真的很有名吧,很喜歡這首歌豐富的配樂和和聲,承接時代的樂隊和人聲的結合。


Ah, ah
Ah, ooh


I may not always love you
我可能不會一直愛著你

But as long as there are stars above you
但只要天上繁星持續閃耀

You'll never need to doubt it
請你不要懷有疑慮

I'll make you so sure about it
我會讓你深深確信著

God only knows what I'd be without you, mm
只有天知道我沒有你會怎樣


If you should ever leave me
如果你真的得離開我

Well, life would still go on, believe me
好吧 生活還得繼續 相信我

The world could show nothing to me
這世間已再沒有燦爛

So what good would living do me?
所以活著對我來說又有什麼好處?

God only knows what I'd be without you
只有天知道我沒有你會怎樣

God only knows what I'd be without you
天知道我沒有你會怎樣

If you should ever leave me
如果你真的得離開我

Well, life would still go on, believe me
好吧 生活還得繼續 相信我

The world could show nothing to me
這世間已再沒有燦爛

So what good would living do me?
所以活著對我來說又有什麼好處?

God only knows what I'd be without you
只有天知道我沒有你會怎樣

God only knows what I'd be without you (xn)
天知道我沒有你會怎樣


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。