2022年7月4日 星期一

Demi Lovato - Butterfly 歌詞翻譯

Demi Lovato - Butterfly 歌詞翻譯


在2020的六月父親節,一隻蝴蝶從Demi身旁飛過,那時Demi決定寫下這一首歌,Demi的爸爸在父親節的前幾天去世了,而沒有人知道他離開的確切時間,Demi和他的關係很複雜,有關於毒癮、酒癮、拋棄...影響了Demi的生活、創作很多,之前的For The Love of a DaughterShouldn't Come BackFatherDaddy Issues都是寫給爸爸的,我在想Demi可能是寫過最多關於老爸的歌的大咖歌手了吧~


Used to dread the month of June
曾經懼怕著六月

'Cause it reminded me of you
六月 你離開去看另一片的風景

And always came around too soon, not anymore
情緒總來的突然 我努力去擁抱

A part of me I had to find
一部分的我 必須去尋找

'Cause it was killin' me inside
他已在我的心裡氾濫

Yeah, you were always like a bye I wasn't ready for
是吧 你總像一個我從沒準備好的告別


Yeah, I figured this was something I deal with my whole life
這是我生命裡尚未解開的結

Stop pushin' my past to the side
別再把過去推開

This is what it's 'posed to feel like
該去感受的 就別逃避了吧

Now I look up and I see you in the sky
此刻我抬起頭 看見你在空中


Butterfly, butterfly, butterfly(x3)
蝴蝶飛~飛呀飛~飛呀飛~

High
在高空中翩翩起舞


Forgiveness is the hardest truth
原諒是最困難的事實

It's something that you have to choose
包括面對 包括選擇

Well, at least I got my heart from you, that much I'm grateful for
至少你給了我一顆我所感恩的心

I know because you lie and taught me 'bout honesty, honesty
你一面撒著謊 一面教導著誠實

You leave and gave me my loyalty, loyalty
你離去 忠誠是你留予我作紀念

I'm growin' into who I'm meant to be, yeah
我成長為我命中注定成為的人

No more lookin' for a sign
我不再等待誰的指引


This is something I deal with my whole life
這是我生命裡尚未解開的結

Stop pushin' my past to the side
別再把過去推開

This is what it's 'posed to feel like
該去感受的 就別逃避了吧

Now I look up and I see you in the sky
此刻我抬起頭 看見你在空中


Butterfly, butterfly, butterfly (x3)
蝴蝶飛~飛呀飛~飛呀飛~

High
在高空中翩翩起舞


Oh, it was painful, it was needed
這是痛苦的 也是必要的

See you changin' right in front of me
看著你在我的面前改變

You were never really graceful
你從不真正珍惜

Now you're just what you're supposed to be
你只是成為了注定成為的人

I can feel you, like I need to
我能感受你 好似有那個必要

I can see you, flyin' over me
我能看見你 從我身邊翩翩飛去

Flyin' over me, oh
翩翩飛去


Butterfly(x5)
蝴蝶飛~飛呀飛~飛呀飛~

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。