2021年4月3日 星期六

Demi Lovato - ICU 歌詞翻譯

Demi Lovato - ICU 歌詞翻譯


這首歌的歌名ICU是Intensive Care Unit(加護病房)跟I See You的簡寫。
在病房的時候,Demi的妹妹Madison來看她,Demi卻無法認出妹妹的聲音,因為視線模糊也無法認出妹妹。
這首是獻給妹妹的,歌詞蠻簡單的,但挺真誠。

I didn't want those innocent eyes
我不想讓那雙純淨的眼

To watch me fall from grace
望著我從恩典墜落地獄

Tried to protect you, I want to direct you
試著保護妳 想要指引妳

To keep you from my mistakes, yeah
讓妳遠離那些我犯過的錯

I wanna be the one
我想要成為那個

You look up to when you wanna run
當妳準備展翅飛翔時會敬仰的目標

I want you to see my face
我想要妳看著我的臉

Whenever you're feelin' out of place
當妳感到不自在時

You can pick up the phone
妳可以打電話給我

If you're ever feeling scared and alone
若妳感到害怕或孤獨

I'll be the one to
我將會成為那個


Tuck your hair behind your ear
將妳的長髮挑入耳後

Until you fall asleep
直到妳安穩入睡

I'll say a prayer and keep you near
我會為妳祈禱 不會走遠

You're always here with me
妳會一直在我的身邊

I promise, I'll be there, don't worry
我保證 我會在這裡 不要擔心

'Cause I was blind, but now I see clearly
我曾是盲目的 但現在的我視線清晰

I see you
我看到妳了


Sometimes I can see myself in the little things you do
有時候我在妳做的一些小事上看到自己的影子

But I'm not afraid that you'll lose your way
但我不擔心妳會迷失了妳的路

'Cause I believe in you, yeah
因為我相信妳

You're gonna be the one
妳將會是那個

Who's strong enough, who can overcome
夠堅強 能夠克服

Anything in your way
阻擋著路的一切的人

I look to you and you give me strength
我看向妳 是妳給了我力量

Always my baby-girl, already know you gon' change the world
一直都是我的寶貝女孩 早就知道妳能改變世界

And I will still be there to
而我仍會在這裡


Tuck your hair behind your ear
將妳的長髮挑入耳後

Until you fall asleep
直到妳安穩入睡

I'll say a prayer and keep you near
我會為妳祈禱 不會走遠

You're always here with me
妳會一直在我的身邊

I promise, I'll be there, don't worry
我保證 我會在這裡 不要擔心

'Cause I was blind, but now I see clearly
我曾是盲目的 但現在的我視線清晰

I see you
我看到妳了


Oh-oh, oh-oh

I see you, I see you, oh-oh
我能看清妳了 我看懂妳了

I love you, Demi
我愛妳 黛咪

I love you, too
我也愛妳


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。