2021年4月14日 星期三

Demi Lovato - Lonely People 歌詞翻譯

Demi Lovato - Lonely People (孤獨的人)歌詞翻譯


對不起大家,說好要翻專輯可能又要拖了~上高中真的太累啦~~整個精神衰退😵沒關係你們可以先看別人的(推責任
然後我發現一件很嚴重的事情,我文筆退步了(哭
英文成績也退超多(再哭


I'm an island, I'm alone, but I'm alive
我是座島 孤獨的島 卻充滿精力

Candy apple, I went home without a prize
太妃糖蘋果 我還沒好好獎勵便先回到了家

They're all laughing, keep on laughing, so am I
他們正笑著 繼續笑吧 我也該這樣

I'm an island, I'm alone, but I'm alive
我是座島 孤獨的島 卻充滿精力


Crying doesn't make you charming
哭唧唧的並不會讓你看起來比較帥氣

Only thing I'm not is sorry
我一點都不抱歉

Dancing at a pity party, at a pity party
只好在這可悲的派對跳著舞 這場可悲的派對


Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的人吧

Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的島

Romeo has no sequel
羅密歐的故事沒有續集

Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的人吧


All that love is, is a means to an end
所有的愛 不過是成名的手段罷了

I'm always finding broken hearts instead
最後的心總是受傷碎裂的

All that love is, is a means to an end
所有的愛 不過是成名的手段罷了

Romeo and Juliet are dead
羅密歐和茱麗葉早就死了


Crying doesn't make you charming
不斷啜泣並不會讓你看起來比較帥氣

Only thing I'm not is sorry
我一點都不抱歉

Dancing at a pity party, at a pity party
繼續在這可悲的派對跳著舞 這場可悲的派對


Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的人吧

Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的島

Romeo has no sequel
羅密歐的故事沒有續集

Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的人吧

Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的人吧

Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的島

Romeo has no sequel
羅密歐的故事沒有續集

Guess we're all lonely people
猜想我們都是孤獨的人吧


All that love is (All that love is)
所有的愛

Is a means to an end (Is a means to an end)
不過是成名的手段罷了

(We're all lonely people)
我們都是孤獨的人

I'm always finding broken hearts instead
最後的心總是受傷碎裂的

(We're all lonely people)
都有著顆孤獨的心

All that love is (All that love is)
所有的愛

Is a means to an end (Is- Oh)
不過是成名的手段罷了

(We're all lonely people)
我們都是孤獨的人

I'm always finding (Yeah), broken hearts instead
最後的心總是受傷碎裂的

(We're all lonely people)
都有著顆孤獨的心


It's really scary
這真的很恐怖

Truth is we all die alone
事實是 我們將會孤獨終老

So you better love yourself before you go
所以在離開我前 你最好學會怎麼愛自己



a means to an end 達到目的的手段

I went home without a prize這句我不太曉得意思

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。