2021年2月14日 星期日

Birdy - Surrender 歌詞翻譯

Birdy - Surrender (投降)歌詞翻譯




Ooh, ooh-ooh, ooh, ooh


Strangers wilderness inside
陌生人的心是荒野般的廣闊與寂寞

The heart trips from hot to cold
在火熱與冷酷間穿梭著

You think he can make up its mind
你以為他會定下心來

But suddenly it's always no
但突然間 答案永遠是不

Suddenly it's always no
突然間 結果永遠是不


And if I could reach the Northern lights
若我可以觸及北方的極光

Maybe then I'd understand it all
或許便能解開這些疑惑

Sometimes I try so hard to find
有時候我竭盡心力去尋覓

When all I want to do is fall
當我所想做的只不過是與

Into the night
這片夜景談場戀愛

Into your arms, surrender
投降 倚靠入你的臂彎

Ooh, ooh



Delay is on the district line
地鐵在區域線誤了點

Lookin' at pictures on my phone
我看著手機裡與你的合影

And I said I didn't miss you but I lied, hmm
說我並不想念你 那是支謊

I told myself I'd let you go
我告訴過自己會放你走

Told myself I'd let you go
我告訴過自己會放你走


And if I could reach the Northern lights
若我可以觸及北方的極光

Maybe then I'd understand it all
或許便能解開這些疑惑

Sometimes I try so hard to find
有時候我竭盡心力去尋覓

When all I want to do is fall
當我所想做的只不過是與

Into the night
這片夜景談場戀愛

Into your arms, surrеnder
投降 投入你的臂彎

Ooh-ooh, ooh

Surrender
強硬的我終於屈服

Ooh-ooh, ooh

Surrеnder
投降

Ooh-ooh, ooh



And if I could reach the Northern lights
若我可以觸及北方的極光

Maybe then I'd understand it all
或許便能解開這些疑惑

Sometimes I try so hard to find
有時候我竭盡心力去尋覓

When all I want to do is fall
當我所想做的只不過是與

Into the night
這片夜景談場戀愛

Into your arms, surrеnder
投降 投入你的臂彎


Into the night
在這片夜晚的美景中

Into your arms, surrender
投降 投入你的臂彎

Ooh, ooh-ooh, ooh, ooh


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。