2021年2月1日 星期一

Emawk - 18 歌詞翻譯

Emawk - 18 歌詞翻譯


某些歌詞應該是為了押韻,所以不是太理解,會照自己的意思翻,有其他想法歡迎在底下留言討論。
講述著和對方的成長歷程,算是個愛情故事吧~以平淡的口吻敘述著,但歌詞卻看的出潛藏在內如澎湃情感。
妳有自己了理想抱負,而我願為你停滯,在原地為妳祈福。
另外,MV也很不錯,完全有對應到歌詞。
在胸膛的子彈隱喻著什麼捏??我自己覺得是自己對對方的情感,也有可能是想要對對方說的話(告白之類的)。


13 was the glitch but we said no
13歲時是場意外 我們為了堅持而說不

14 was the stitch but it ain't hold
14歲時 悸動有如針扎 但並未被緊握

15 life saw what we couldn't see
15歲時 人生帶我們看見了原本無法理解的

We started dancing through the city streets
我們接著在市街上輕步漫舞

And with my two left feet there was only so far we'd go
我的笨手笨腳卻限縮了我的視野

So you told me not to call you a waitress
所以妳要我別把妳當成服務生

You told me that you didn't have the patience
妳告訴我妳不是個很有耐心的人

I said baby there's a bullet in my chest
我說寶貝 情感如子彈卡在我的胸膛

You told me not to call you a waitress
你要我別把妳當成服務生

You said baby just you wait I'm gon' be famous
妳說唯一要被服務的人是我 未來的妳可將有大番事業

I guess our heartbeat wasn't worth the stress
我猜想我們的心動不值得那份壓力

Well I wish you the best
好吧 我會祝福妳



Yeah I wish you the best
耶 我永遠祝福妳

I said I wish you the best
我祝福妳最好的

I said I wish you the best, yeah
我祝福妳最好的生活

I said I wish you the best
我祝福妳最好的未來


16 was the trick, I know you know
16歲是陷阱 我知道妳知道

'Cuz 17 was the trip and you let go
17歲是趟旅行 因為妳放我走了

18
18歲

Anything goes
一切都散了

If our love was a runway, then I'll let you grow
若我們的愛是離家的藉口 我將讓妳成長

She told me to call her an Uber
她要我說她頂尖

She told me that I never really knew her
她說我從不真正了解她

I said maybe not but maybe I could try
我說也許妳是對的 但也許我能嘗試

Ten minutes 'til your chariot arrives, let's chat
來聊聊吧 在妳的二輪馬車到達前

She talked about the dreams that she's missing
她論著自己正錯過著的夢想

I fell in love with her again while I was listening
我在旁聽著 我又再次陷入愛戀

But when I tried to bring the bullet up again
但當我終於重新碰觸那顆子彈時

She said we'll always be imaginary friends
她說我們永遠只會是幻想中的朋友


I hope you find that song you heard in Venice all those years ago
我希望妳能找出多年前在威尼斯聽到的那首歌

I hope you can forgive yourself for the things you wish I didn't know
我希望妳能原諒自己 為那些妳希望永遠是秘密的事情

I hope you can look at your reflection and know there's more to you than what you see
我希望妳能看看自己的倒影  發覺自己比想像中的美好

At least to me
或者 至少是看我一眼


two left feet (跳舞時)笨手笨腳,不協調

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。