2021年2月28日 星期日

Nick Jonas - Spaceman 歌詞翻譯

Nick Jonas - Spaceman (太空人)歌詞翻譯




聽完Frances Forever的Space Girl,接下來是來自Nick Jonas的Spaceman。
這是一首關於新冠疫情的歌曲,其中還有關於川普,跟對自己老婆的告白。


Houston, think we got some problems
休士頓 我想這好像出問題了

Find somebody who can solve 'em
來個真正能解決的人吧

I feel like a spaceman
感覺自己像個太空人

I feel like a spaceman
一個四處漂泊的太空人

TV tells me what to think
輿論影響著我們的想法

Bad news, maybe I should drink
又是一則壞消息 換一口黃湯下肚吧

'Cause I feel like a spaceman
感覺自己像個太空人

I feel like a spaceman
一個無處依靠的太空人


They say it's a phase, it'll change if we vote
他們說這不過是個過程 投完票後會改變的

And I pray that it will, but I know that it won't
我祈禱著萬象更新 心裡明知這全是胡扯

I'm a spaceman
我是個太空人

Yeah, I'm a spaceman
一個無力對抗引力的太空人

And the numbers are high but we keep goin' down
疫情燃燒著 意志低落著

'Cause we ain't supposed to live with nobody around
因為我們本就不適合生存在沒有夥伴的世界

I'm a spaceman
我是個太空人

Yeah, I'm a spaceman
一個孤獨的太空人


And I'm talking to you
我正在和你說話呢

But it never feels like it comes through
但似乎永遠不會有突破

I'm on my own, I'm a spacеman
我自己一人 就像寂寞的太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman
一個寂寞的太空人

From thе dark side of the moon
來自月球不見光的那面

I know that it's sad but it's true
聽來或許有些難過 但事實如此

I'm tryna get home, I'm a spaceman
我試著回家 我是個太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman
一個無處可歸的太空人

Out on my own
孑然一身


Mask off minute I get home
脫下口罩 回到溫暖的家

All safe now that I'm alone
現在我一個人 一切安全

Almost like a spaceman
簡直像個太空人似的

I feel like a spaceman
像個太空人似的

Keep on thinking that we're close
繼續幻想著你就在我身邊

No drugs still an overdose
不需要藥物 便是飄飄欲仙

I'm in outer space, man
我在星際中遊走

I feel like a spaceman
像極了太空人


And I'm talking to you
我正在和你說話呢

But it never feels like it comes through
但似乎永遠不會有突破

I'm on my own, I'm a spacеman
我自己一人 就像寂寞的太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman
一個寂寞的太空人

From thе dark side of the moon
來自月球不見光的那面

I know that it's sad but it's true
聽來或許有些難過 但事實如此

I'm tryna get home, I'm a spaceman
我試著回家 我是個太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman
一個居無定所的太空人

Out on my own
孑然一身


Hard times make you love the view
艱難的時刻 更能欣賞風景的美

Right now think I'm getting through
現在的我 有挺過去的勇氣

Only way that I can
生存下去的方法

But I feel like a spaceman
但總感覺自己像極了個太空人


And I'm talking to you
我正在和你說話呢

But it never feels like it comes through
但似乎永遠不會有突破

I'm on my own, I'm a spacеman
我自己一人 就像寂寞的太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman
一個寂寞的太空人

From thе dark side of the moon
來自月球不見光的那面

I know that it's sad but it's true
聽來或許有些難過 但事實如此

I'm tryna get home, I'm a spaceman
我試著回家 我是個太空人

Yeah, yeah, I'm a spaceman
一個無處可歸的太空人

Out on my own
孑然一身


Don't wanna be alone
不想要一個人

Don't wanna be
不想要

Don't wanna be out on my own
不想要變的一個人

Don't wanna be alone
不想要一個人

Don't wanna be
不想要

Don't wanna be out on my own
不想要變的一個人

Spaceman
太空人阿

(Ooh, ooh, I'm a spaceman)
現在的我就像個太空人


Houston, think we got some problems 是句名言呢~是在阿波羅號上出的問題,Houston是NASA的所在地。https://hk.thevalue.com/articles/sothebys-new-york-space-exploration-2017-july-apollo-13-houston-we-have-a-problem-flight-plan找到比較有內容的台灣網站,不過建議有興趣的直接見維基喔~
 

2 則留言:

  1. Cause we ain't supposed to live with nobody around
    因為我們本就不該和別人有往來

    覺得這裡應該是翻:因為我們根本就不該「不」和別人有往來 ~

    回覆刪除
    回覆
    1. 感謝提醒!我想我可能是漏打或漏看了~已經更正囉~

      刪除

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。