2021年2月14日 星期日

Taylor Hickson & Amalia Holm - Baby It's Cold Outside中文翻譯

Taylor Hickson & Amalia Holm - Baby It's Cold Outside中文翻譯


情人節的時候發一些可愛的去年的聖誕節的小東西。
Amalia Holm - Song For You 歌詞翻譯:


I really can't stay
我真的不該留下

Baby it's cold outside
甜心 外頭冷著呢!

I gotta go away
我真得上路了

Baby it's cold outside
甜心 外頭冷著呢!

This evening has been
今晚真的是

Been hoping that you'd dropped in
一直期待妳的來訪

So very nice
蠻不錯的

I'll hold your hands they're just like ice
我會握住妳冷的像冰的手


My mother will start to worry
我媽會開始擔心的

Beautiful what's your hurry?
可人兒 著急什麼呢?

My father will be pacing the floor
我爸會開始在地上踏著小碎步

Listen to the fireplace roar
聽 壁爐的轟轟聲

So really I'd better scurry
我真的最好趕路了

Beautiful please don't hurry
小美人 拜託別心急

Well maybe just a half a drink more
好吧 或許就多喝半杯就好

I'll put some records on while I pour
在我在我倒酒的同時聽個音樂吧


The neighbors might think
鄰居可能會猜想

Baby it's bad out there
寶貝 外面不好啦

Say what's in this drink?
說 飲料裡加了什麼?

No cabs to be had out there
計程車司機早下班去了

I wish I knew how
我真希望我知道

Your eyes are like starlight now
妳的眼眸正發著光呢

To break this spell
如何破解這個咒語

I'll take your hat, your hair looks swell
我將脫下妳的帽子 妳頭髮膨起來了


I ought to say no, no, no sir
我該說 先生 夠囉 夠囉

Mind if move in closer?
介意我在靠近一點嗎?

At least I'm gonna say that I tried
至少我能說我試過了

What's the sense of hurting my pride?
為什麼要打擊我的自信呢?

I really can't stay
我真的不能留下

Baby don't hold out
寶貝 別矜持了

Baby it's cold outside
寶貝 外頭可冷著呢!


Happy Holidays!!


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。