2019年5月15日 星期三

Justin Bieber -catching feelings 歌詞翻譯

Justin Bieber-catching feelings 歌詞翻譯


我覺得這是小賈第三張專輯中第二好聽的歌(第一名是as long as you love me)單純的吉他聲和小賈"未完全變聲"的歌聲,聽起來真的非常舒服,歌中說著對暗戀女孩的不確定火花(有這種說法嗎?)心裡正在焦慮該不該告訴她心裡的真實感覺。你看,都把小賈急死了! 還有,這個時期的小賈真的超可愛的😍尖叫

justin bieber-believe(album)封面




現場版:



The sun comes up on another morning
太陽緩緩升起,又是另一個平常的早晨

My mind never wakes up without you on it
但只要你不在身邊,我的思緒便永遠不會清醒

And it's crazy to me
難道是我瘋了嗎?

I even see you in my dreams
妳一次次地出現在我的夢裡,令我朝思夜想

Is this meant to be?
還是這一切全是命中注定

Could this be happening to me? Yeah~
可以將那場夢境變成現實嗎? 真的好希望她真實出現在我的生命裡

We were best of friends since we were this high.
我們從幼稚園就是好朋友了

So why do I get nervous every time you walk by?
那是為什麼每次看到你心裡還是會小鹿亂撞

We would be on the phone all day
我們可以一整天通話談天

Now I can't find the words to say to you
我該如何對妳開口   我喜歡你

Now what I'm supposed to do?
我該做什麼?


Could it be a possibility?
有沒有可能

I'm trying to see what's up
我只是耍酷,說聲"what's up"

'Cause I'm made for you, and you for me
感覺我們兩個就是為彼此而存在的

Maybe now is time for us
感覺現在時機對了

Trying to keep it all together, but enough is enough
終於可以從此依靠著對方,但我們可以先放慢腳步

They say we're too young for love, but I'm
別人說我們還太年輕,對彼此的感情注定成不了,你說呢?

Catching feelings   
我只不過是抓住這份感覺

Catching feelings, girl
好好趁現在珍惜妳


In my head we're already together
在我的腦海中的異想世界,妳早就屬於我了       我早就把到妳啦

I'm good alone, but with you I'm better
原本以為自己一人已經不錯了,但想了又想 還是有妳最好

I just wanna see you smile
我好想看到你那讓我如癡如醉的笑容

Just say the word and I'll be right there
只要你一生叫喊,我便在你身旁

I ain't never going nowhere
我哪裡也不去

I'm just tryna to see where this could take us
來看看這份感情會帶著我們到何處

'Cause everything about you girl is so contagious
妳的全身上下有著莫名的感染力

I think I finally got it done
我準備好了

Now it's left to do now, is get out the mirror
現在只需要離開這面鏡子         人家太帥了,離不開啦!!!

And say it to her, her yeah
下樓和向她告白

Could it be a possibility
: 妳覺得我們之間有沒有那種可能?

I'm trying to say what's up
我該怎麼開頭?

'Cause I'm made for you, and you for me
: 我們是為對方量身打造的

Maybe now is time for us
而現在我們的時機到了

Trying to keep it all together
我們可以分秒不離

But enough is enough
但也要留給對方一些空間

They say we're too young for love, but I'm
他們說我們太年輕不懂愛情,妳怎麼想?

Catching feelings
我只不過是抓住這份感覺

Catching feelings, girl
真心的愛妳

Should I tell her how I really feel? (How I really feel)
我到底該不該對你坦白,告訴妳我的感受

Or should I move in close, or just be still? (How will I know?)
還是我偷偷的拉近與你的距離,表面上卻保持原狀

'Cause if I take a chance and I touch your hand, will everything change?
因為如果我真的鼓起勇氣問你,之間的感情會改變多少

How do I know if she feels the same? (Whoa)
我該如何知道你會不會也喜歡我

Could it be a possibility
我喜歡妳,妳也喜歡我的機率

I'm trying to see what's up (What?s up)
到底有多高

'Cause I'm made for you (Made for you) and you for me (You for me)
我們屬於彼此

Maybe now is time for us
而現在正是時候

Trying to keep it all together
縮短我們的距離

But enough is enough
我會試著適可而止

They say we're too young for love, but I'm
大家覺得我們太年輕,不看好我們,來證明他們是錯的吧~

Catching feelings
我也不過是抓住這份感覺

Catching feelings, girl
珍愛的感覺

Catching feelings
戀愛的感覺

Catching feelings
甜蜜的感覺


就一個單字:
1. contagious 是有傳染性的的意思
還有,他是唱"Maybe now is time for fuck"嗎?

你如果喜歡一個女生,而覺得她對妳也有意思該怎麼辦? 別問我,我經驗值超低。

所以,我們來問 Hannah 吧! ...還有Oliver







  ...所以,懂了嗎?

             但有時候女生會希望男生本人來問...


Justin Bieber - Intentions ft. Quavo 歌詞翻譯

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。