2019年5月27日 星期一

Jesse McCartney- she's no you 歌詞翻譯

Jesse McCartney- she's no you (她不像你)歌詞翻譯


為什麼Jesse McCartney 的"C"要大寫呀?
是2004年的歌,唱得好快喔! 那時候Jesse McCartney好像很紅,而且在台灣比美國更紅,之後光芒就被小賈斯汀蓋過了(哭哭😞),但最近Better with you 有紅回來啦! 雖然不是很喜歡他的聲音,但他的歌都很棒,但那時候youtube不是很普遍,我甚至懷疑那時候是不是沒有youtube,感覺youtube是隨著小貓影片紅起來的~
 我喜歡背景音樂(小提琴吧)

廢話不多說,開始吧~

現場版:
眼睛是怎樣啦!沒神沒神的樣子~你有化妝嗎?但改得還不錯啦!


They got a lotta girls
有一堆女孩排著長長的隊伍

Who know they got it going on
誰都看得出她們中了什麼邪! 她們只想和我有一腿

But nothing's ever a comparison to you
但沒有任何人比得上妳

Now can't you see that you're the only one I really want
還看不出來我的心只屬於妳一個嗎?

And everything I need is everything you do?
我想要妳的一切

Any girl walk by, don't matter
不管多少女孩在我身旁搔首弄姿,我都不屑一顧

'Cause you're looking so much better
因為妳在我心中比她們美幾百萬倍

Don't ever need to get
不需要心急

Caught up in jealousy
或是感到忌妒

She could be a super-model
隨便她是超模

Every magazine... the cover
還是什麼雜誌女郎

She'll never, ever mean a thing to me
永遠不會對妳造成威脅


She's no you... oh, no
她不是妳

You give me more than I could ever want
妳給我無法奢求的一切

She's no you... oh, no
她不像妳

I'm satisfied with the one I've got
擁有妳我已心滿意足

cause you're all the girl
妳是唯一

That I've ever dreamed
使我魂牽夢縈

She's only a picture on a magazine
她只是雜誌封面上的nobody

She's no you... she's no you
她不是妳,她不像妳


They got a lot of girls
影片中許多女孩

Who dance in all the videos
扭腰擺臀

But I prefer the way you do
但我還是比較喜歡

The way you move
妳"肢體障礙"的可愛           在說我嗎?😍

You're more than beautiful
蕙質蘭心 閉月羞花 傾國傾城 楚楚可人 嫵媚多姿 沉魚落雁 小巧可愛 儀態萬芳 天真爛漫 也無法形容妳的美麗

And I just wanna let you know
我只不過想讓妳知道

That all I ever need is what I've got with you
我只要妳就心滿意足了


Any girl walk by, don't matter
任誰走過,我都不會放在眼裡

Every time you're looking better
只要妳過得更快樂

I think you're perfect
就更加完美

There ain't nothing I would change
我不會再花心了


She could be a super-model
管她哪位名模

Every magazine... the cover
還是哪家雜誌的封面女郎

She'll never, ever take my heart away
絕對偷不走我對妳的愛


She's no you... oh, no
她不是妳

You give me more than I could ever want
妳給我無法奢求的一切

She's no you... oh, no
她不像妳

I'm satisfied with the one I've got
擁有妳我已心滿意足

cause you're all the girl
妳是唯一

That I've ever dreamed
使我魂牽夢縈

She's only a picture on a magazine
她只是雜誌封面上的nobody

She's no you... she's no you
她不是妳,她不像妳


No one's ever gonna get to me
我不會為任何人再次動心

Oh, the way you do
妳做的每件事

Now baby can't you see
真的還不懂嗎?

That you're the one... the only one
妳是唯一,妳是唯一

Who's ever made me feel this way?
還有誰如此觸動我的心弦

Nothings ever coming even close
差地遠了

No one's ever been comparable to you
感覺如此強烈


I don't want nothing I don't got
我得不到就隨它吧

I don't need nothing but you
我只要妳就好

I can't get more than you give me
妳施予我的遠大於我可以回報

Don't stop anything you do
不要停止接近我

You're all that... all that, and then some
妳是我的一切


You know what... just what I need
妳知道我想要妳

And no girl, no place and no where
沒有任何人,任何地方

Could mean a thing to me
能對我如此重要


She's no you... oh, no
她不像妳

You give me more than I could ever want
妳施予我的遠大於我可以所追求

She's no you, oh no

I'm satisfied with the one I've got
擁有妳我已心滿意足

cause you're all the girl
妳是唯一

That I've ever dreamed
使我魂牽夢縈

She's only a picture on a magazine
她只是雜誌封面上的nobody

She's no you... she's no you
她不是妳,她不像妳


She's no you (They got a lot of girls who know they got it goin' on)
她不是妳(誰都看得出她們中了什麼邪)

You give me more than I could ever want
妳施予我的遠大於我可以所追求

She's no you (Now can't you see that you're the only one I really want)
她不像妳(妳還看不出妳是我唯一所想)

I'm satisfied with the one I've got
有了妳我便心滿意足

'Cause you're all the girl
妳是唯一

That I ever dreamed
使我魂牽夢縈

She's only a picture on a magazine
她只是雜誌封面上的nobody

She's no you... she's no you
她不是妳,她不像妳


Jesse McCartney - Because You Live(因為妳的存在) 歌詞翻譯
Jesse McCartney - Better With You(有妳更好) 歌詞翻譯
Jesse McCartney - just so you know(只不過想讓妳知道) 歌詞翻譯

1.lotta
是 lot of 的縮寫
另外,https://tw.blog.voicetube.com/archives/26199

1. gimme=give me 給我
2. lotta =lot of 許多
3. dontcha=don’t you 你難道不
4. lemme=let me 讓我
5. s’mor=some more 多一點
6. musta=must have 一定要有
7. mighta=might have 可能有



2 則留言:

  1. 邊聽歌邊看歌詞笑了出來,妳好可愛喔哈哈哈哈

    回覆刪除
  2. 天啊!!!黑歷史被找出來😲😲,我也是因為你的留言才再次點開這篇不堪回首的翻譯,我當初到底是在翻啥????😂😂不過,謝謝你的捧場。

    回覆刪除

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。