2019年6月11日 星期二

JJ Heller - Until You Came Along 歌詞翻譯

JJ Heller - Until You Came Along(直到妳的出現) 歌詞翻譯

JJ Heller - Until You Came Along(直到妳的出現) 歌詞翻譯



抱歉,我跟歌手不熟,但她的歌聲真非常舒服,曲風有點像Mindy Gledhill(我也不是很熟)
~Mindy Gledhill- All About Your Heart

單字都蠻簡單的,聽著輕鬆~😌


I tried to live this life on my own
我試著過上自己一人的生活

But emptiness was beating down the door
但空虛感不斷擊打著心窩

Yeah, it rose up like a flood until my dying days were done
寂寞像洪水緩緩將我淹沒

They are no more
感覺我死後才肯放下


Nothing makes sense without you
沒有你,活著還有什麼意義?

It's like waking up in the dark
像在黑暗中被喚醒

I didn't have a song
我寫了一首情歌

Until you came along
因為你的出現


Falling in love with you was easy
喜歡上你很容易

You were always meant to have my heart
感覺命中註定就是要和你在一起

I was broken all to pieces
支離破碎的生活

You were there to be the missing part
似乎因你的來到而得到救贖
                                                    Westlife - Beautiful in White

Nothing makes sense without you
沒有你,生活從此黯淡

It's like waking up in the dark
每個早晨都失去動力

I didn't have a song
我寫了一首情歌

Until you came...
因為你的出現


And I never want to go back
我再也不想回去了

To the way things were before
不想再次體驗過去的無趣

You saved me and you made me yours
你像個天使拯救了我,我也會全心全意的愛你


Now nothing makes sense without you
沒有你,活著還有什麼意義?

It's like waking up in the dark
像在黑暗中被喚醒

I didn't have a song
我寫了一首情歌

Until you came along
因為你的出現


Now nothing makes sense without you
沒有你,生活從此黯淡

It's like waking up in the dark
每個早晨都失去動力

I didn't have a song
我寫不出半首情歌

Until you came...
直到你的出現

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。