2019年6月21日 星期五

John Mayer - Love on the Weekend 歌詞翻譯

John Mayer - Love on the Weekend(周末愛情) 歌詞翻譯 

John Mayer - Love on the Weekend(周末愛情) 歌詞翻譯



TGIF(Thanks God Is Friday)開心😀 期待了一整個禮拜(感覺星期一是用來等待星期五的)
周末來到,終於能讓自己休息一下,晚上盡情放縱,明天早上睡到自然醒,享受悠閒時光~

結果我們的John Mayer拿假日去約會...




It's a Friday, we finally made it
TGIF,我們終於等到了

I can't believe I get to see your face
我真不敢相信我又能再次看見妳的臉

You've been working and I've been waiting
妳專注在工作,我日夜在盼望

To pick you up and take you from this place
期待今日能與妳共度良宵


Love on the weekend
周末愛情

Love on the weekend
周末愛情

Like only we can
今夜只屬於妳和我

Like only we can
我們將會是今晚最閃亮的情侶

Love on the weekend
周末愛情

Love on the weekend
周末愛情

I'm coming up and I'm loving every minute of it
我在這與妳享受甜蜜的每分每秒


You be the DJ, I'll be the driver
妳來播歌,我來開車

You put your feet up in the getaway car
讓我帶著妳暫時跳脫現實

I'm flying fast like a, a wanted man
疾速奔馳,像個飢渴的男人

I want you, baby, like you can't understand
我對於你的渴望遠大於你所想像


Oh, love on the weekend
周末愛情

Love on the weekend
周末愛情

We found a message in a bottle we were drinking
酣飲中已知道彼此的愛意

John Mayer - Love on the Weekend(周末愛情) 歌詞翻譯

Love on the weekend
周末愛情

Love on the weekend
周末愛情

I hate your guts 'cause I'm loving every minute of it
我恨自己無法不愛上妳的無所畏懼


Oh, oh

Oh, oh

Oh, oh, oh


I gotta leave ya, it's gonna hurt me
我得離開了,離別總是不容易

My clothes are dirty and my friends are getting worried
酒灑滿了整身,朋友在擔心

Down there below us, under the clouds
雲端之下是妳和我

Baby, take my hand and pull me down, down, down, down
寶貝,牽著我的手,使我沉浸於妳

And I'll be dreamin' of the next time we can go
幻想下個約會地方

Into another serotonin overflow
另一個濃情滿意的場景


Love on the weekend
周末愛情

Love on the weekend
周末愛情

I'm busted up but I'm loving every minute of it
我們或許吵了幾場架,但我卻莫名地享受

(Love on the weekend)
周末愛情

(Love on the weekend)
周末愛情


I'm looking for a little love
尋找生命的真愛

I'm looking for a little love, oh yeah
尋找生命的真愛

(Love on the weekend)
周末愛情

(Love on the weekend)
周末愛情

(Love on the weekend)
周末愛情


1. pull someone down 是使某人委靡不振
2. serotonin 是指血清素
3. overflow 是溢出 氾濫之意
4. busted up 是(激烈爭吵後)斷絕關係,大概就是分手吧

John Mayer - Rosie 歌詞翻譯
John Mayer - emoji of a wave 歌詞翻譯

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。