2019年6月23日 星期日

Miley Cyrus - Bottom of the Ocean 歌詞翻譯

Miley Cyrus - Bottom of the Ocean(石沉大海) 歌詞翻譯

Miley Cyrus - Bottom of the Ocean(石沉大海) 歌詞翻譯


收錄於2008年的專輯"Breakout"
歌曲靈感是來自Miley死去的一條寵物魚?也是很厲害啦!變成一首關於心碎的情歌。
曲風清純,自然,放鬆,是首有點悲傷的美麗情詩


It's been in the past for a while
事情已過去一段時間

I get a flash and I smile
回憶片段還是不段的在腦中浮現,只好無力的一笑

Am I crazy?
是我瘋了嗎?

Still miss you baby
我還在思念你


It was real, it was right
事情發生了,千真萬確

But it burned too hot to survive
為了生存,燃燒得太快

All that's left is
所以一切剩下的

All these ashes
是一坨灰燼


Where does the love go?
愛算什麼?

I don't know
我搞不懂

When it's all said and done
你說一切都結束了

How could I be losing you forever?
但我卻感覺永遠無法釋懷

After all the time we spent together
畢竟我花了好幾年的青春在你身上


I have to know why
我必須知道

I had to lose you
我為什麼失去了你

Now you've just become
你為什麼得離開

Like everything I'll never find again
但真相卻已

At the bottom of the ocean
石沉大海


Do do do

Do do do do

Do do do do do do do

Do do do do do do do


In a dream you appeared
我夢見了你

For a while you were here
你在這裡

So I keep sleeping
所以我繼續睡著

Just to keep you with me
好讓你在我腦裡留久一點


I'll draw a map
將與你約會的點在地圖上圈起來

Connect the dots
連接成一條條線

With all the memories that I've got
這是我與你的種種回憶

What I'm missing
我會想念,不會忘記

I'll keep re-living
也會繼續過上自己的生活


Where does the love go?
愛算什麼?

I don't know
我搞不懂

When it's all said and done
你說一切都結束了

How could I be losing you forever?
但我卻感覺永遠無法釋懷

After all the time we spent together
畢竟我花了好幾年的青春在你身上


I have to know why
我必須知道

I had to lose you
我為什麼失去了你

Now you've just become
你為什麼得離開

Like everything I'll never find again
但真相卻已

At the bottom of the ocean
石沉大海


This is it
就這樣吧

Let go
學會放下

Breathe
深呼吸


You don't have to love me
你不需要愛我

For me to, baby, ever understand
我覺悟了

Just know I love the time that we both had
我只想讓你知道我很享受以前在一起的時光

And I don't ever want to see you sad, be happy
而我也不希望你不開心

Cause I don't want to hold you
我要讓你走了

If you don't want to tell me you love me babe
因為你從沒認真地喜歡我

Just know I'm gonna have to walk away
我也要離開了

I'll be big enough for both of us to say, be happy
我會變得夠堅強,讓你知道我也過得好


Do do do

Do do do do (be happy)

Do do do do do do do (be happy)

Do do do do do do do

Be happy
要快樂~

Mmmm....

Be happy
要快樂~


Miley Cyrus - Slide Away 歌詞翻譯
Miley Cyrus - every part of me 歌詞翻譯
Miley Cyrus- givin' you up 歌詞翻譯


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。