2019年6月16日 星期日

Miley Cyrus - every part of me 歌詞翻譯

Miley Cyrus - every part of me(全部的自己) 歌詞翻譯

Miley Cyrus - every part of me(全部的自己) 歌詞翻譯


我一直在想歌手要打Miley還是Hannah(孟漢娜),是Hannah Montana第3季的歌曲(第29集),👈👈低音真的很好聽

走了這麼長一段路後,回首發現了自己的改變,想要回到過去的純真,感受過去的無憂無慮,不想迷失於其中所有的努力(心靈的扭曲,逼迫接受現實的殘忍),只是不想要放棄當初那單純美好的自己,保持最原始的Miley


Oh, oh
噢~

I feel like I'm a million miles away
感覺,離真正的我有幾千里遠

From myself, more and more these days
最近,一直在思考是不是迷失了自己

I've been down so many open roads
過去,路途有些順遂有些曲折

But they never lead me home
但沒有一條能帶我回到最初

And now I just don't know
我真的搞不懂

Who I really am, how it's gonna be
我到底是誰,我會變成什麼樣

Is there something that I can't see
是不是有什麼正偷偷的離我而去

I wanna understand
我想要理解


Maybe I will never be who I was before
也許,我永遠回不去當初的自己

Maybe I don't even know her anymore
也許,我完全認不出她是誰

Or maybe who I am today
又或許,今天的我離過去

Ain't so far from yesterday
也沒什麼太大的改變

Can I find a way to be
有沒有一種方法 

Every part of me
能讓我保持所有的自己 


So I'll try, try to slow things down
所以,我試著放慢腳步

And find myself, get my feet back on the ground
找回自己,重新振作

It'll take time but I know I'll be alright
可能會花一點時間,但這都不重要

Cause nothing much has changed on the inside
因為我將會發現,自己的內在其實沒什麼改變

It's hard to figure out how it's gonna be
很難預知未來的我會變成什麼

Cause I don't really know now
也不是很確定該往哪個方向走

I wanna understand
我也想知道啊


Maybe I will never be who I was before
也許,我再也回不去從前的那個我

Maybe I don't even know her anymore
也許,我甚至認不出她是誰

Or maybe who I am today
又或許,今天的我離過去

Ain't so far from yesterday
也沒什麼太大的改變

Can I find a way to be
有沒有一種方法 

Every part of me, yeah
能讓我找回自己的每一部份


I don't wanna wait too long
我不想浪費太多時間

To find out where I'm meant to belong
認識真正的自己

I've always wanted to be where I am today
我只想要保持現在的我

But I never thought I'd feel this way
但從沒想過改變或許也不錯


Maybe I will never be who I was before
也許,我永遠回不去當初的自己

Maybe I don't even know her anymore
也許,我完全認不出她是誰

Or maybe who I am today
又或許,今天的我離過去

Ain't so far from yesterday
也沒什麼太大的改變

Can I find a way to be
有沒有一種方法 

Every part of me
能夠找回自己的每一部份

every part of me
能讓我保持所有的自己


1. get my feet back on the ground  是振作,認清事實的意思

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。