2020年11月15日 星期日

Clairo - Pretty Girl 歌詞翻譯

Clairo - Pretty Girl 歌詞翻譯



Polaroid of you dancing in my room
妳在我房間跳舞的拍立得相片

I want to remember
我好想記得

I think it was about noon
似乎是快中午的時候

It's getting harder to understand, to understand
使我越來越難理解

How you felt in my hands (in my hands)
曾經有妳的手牽的感覺


And I could be a pretty girl
我可以是個漂亮甜心

I'll wear a skirt for you
為你穿上俏麗短裙

And I could be a pretty girl
我可以是個聽話寶貝

Shut up when you want me to
隨你的意閉上嘴巴

And I could be a pretty girl
我可以是個活力美眉

Won't ever make you blue
絕不讓你感到憂鬱

And I could be a pretty girl
我可以是個癡情女孩

I'll lose myself in you
迷失自己於你


I was so blinded by you, now I cry
我在你的迷惑裡變得盲目 現在的我哭著

Just thinking 'bout the fool that I was
想著從前的我是多麼的傻

I was such a fool
真是個大笨蛋

I'm alone now but it's better for me
現在我一個人了 但這樣對我比較好

I don't need all your negativity
我不需要你的負面情緒


And I could be a pretty girl
我可以是個漂亮甜心

I'll wear a skirt for you
為你穿上俏麗短裙

And I could be a pretty girl
我可以是個聽話寶貝

Shut up when you want me to
隨你的意閉上嘴巴

And I could be a pretty girl
我可以是個活力美眉

Won't ever make you blue
絕不讓你感到憂鬱

And I could be a pretty girl
我可以是個癡情女孩

I'll lose myself in you
迷失自己於你



if u read this ur cool :)
如果你讀完以下文字代表你很酷:)

the reason I made this music video was to actually help myself. on the day i made this, my hair was greasy, my skin was bad, i had nothing to wear, and i didn't want to leave bed. i had just woken up in this video and you can definitely tell (lol)  i felt really ugly but realized that it's perfectly okay to feel that way/have those types of days. 
我拍這部Mv的原因其實是想要幫助自己。在我拍攝的那天,我的頭髮很油膩,我的膚況很糟糕,不知道能穿什麼,不想從床上爬起來。影片裡的樣子就是我剛起床的樣子,你們一定看的出來(哈哈)我覺得自己醜極了,但我意識到有這些感覺/有這些糟糕的日子是完全ok的。

the song is about a relationship i had where i felt I needed to be the perfect girl for another person.. whether that's wearing makeup, doing my hair, wearing things they like, or even changing the way i speak/WHEN i speak. 
這首歌是關於一段感情,我認為自己該要為那個人成為完美的女孩...不管是在化妝時、做頭髮時、穿衣服時,或是改變我說話的方式/當我在說話時

so,
所以

i felt that the only way i could make this video was to have a lot of fun looking disgusting and not caring at all ! it's okay to have flaws and it's okay to embrace them and it's okay to be silly and stupid. you all might already know this, but i'm happy that i know this now.
我覺得拍這部影片唯一的方法是去狂歡,然後讓自己看起來很噁心,卻一點也不在意!有些錯誤是ok的,擁抱自己的缺陷也是,呆傻也是。你們早就看透了,但我很高興我現在學到這點。

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。