2020年11月8日 星期日

Cyn - New York 歌詞翻譯

Cyn - New York 歌詞翻譯


補充一下,歌手Cyn是來自Detroit(底特律),那裏有沒有地震?好像還好,不過後來在2016下半年時搬到LA來追求她的音樂事業,就很多地震啦~現在她說她適合紐約,很高興她找到一個新的歸屬😁
Google了一下,歌手是蠻正的😅


I can't explain it
我無法解釋

This yearning feeling
這種渴望的感覺

There's no escaping
不曾因膽怯而逃離

Keeps creeping back in
我重新回到

'Round every corner
城裡每一個角落

Every stone turned over
竭盡全力 該做的都做了

Maybe I'm meant to be in
也許我命中注定要待在

New York
紐約市區


There's someone out there
這兒有個人

Inside the mirror
在鏡中的另一側

Her plan is grand and
她有著偉大的計畫

Her mind is clearer
她的決心是如此透澈

Behind the curtain
在帷幕後

Living a life I want to
是我想生活的世界

Maybe I'm meant to be in
也許我命中注定要待在

New York
紐約市區

New York
紐約市區

New York
紐約市區


Oh, where the future's bright
噢 那兒的未來是多麼明亮

The grass looks so much greenеr under neon lights
小草在霓虹燈的光照下熠熠生輝

Oh, wherе the seasons change
噢 那兒的季節遞嬗

And everyone goes west to beat the cold
大夥兒湊到西方戰勝寒冬


The ground beneath me
我腳下的大地

Is always shaking
總是蠢蠢欲動著

The roads have cracks and
柏油路正龜裂著

The sidewalk's breaking
人行道正崩壞著

And should the big one
時不時來個大地震

Send the palm trees falling
一旁的棕櫚樹便隨之倒地

I'd feel much safer out in
在這裡我感到安全多了

New York
在紐約市區


Oh, out there, I'll find myself
在這裡 我發現了自己

See how all my things look on a different shelf
看著我的作品登在各式的架上

Oh, I will have my own place
噢 我將會擁有自己住的地方

And someone down the hall who also calls it home
而走廊上的那位女生會稱它為家


I can't explain it
我無法解釋

This yearning feeling
這種渴望的感覺

I didn't choose it
我並沒有選擇它

It didn't choose me
它並沒有選擇我

'Round every corner
在每一個角落

Every stone turned over
我已做了我所能

Is telling me to go to
這代表我該出發到

New York
紐約市區

Maybe I'll find myself in
也許我會找到我自己 在

New York
紐約市區

Maybe I'm meant to be in
也許我命中注定要待在

New York
紐約市區


Every stone turned over 也就是leave no stone unturned(尤指尋找東西時)竭盡全力,不遺餘力
 

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。