2020年11月8日 星期日

Shelly - Steeeam 歌詞翻譯

Shelly - Steeeam 歌詞翻譯


Shelly是Clairo和他的朋友組成的新樂團,成員有Claud, Josh Mehling, Noa Getzug 和Clairo。
這首歌在講遠距離戀愛吧~第一段感覺兩人是見過面的,但第二段又覺得...有點像單戀網路上陌生人???像我單戀著Clairo降
反正Clairo好可愛(我在說什麼??)


[Verse 1: Clairo]

Touch me the right way and baby
好好地撫摸我吧 寶貝

I'll do it again, I'll do it again
我想再做一次 再做一次

Sending messages hoping that you check it
我傳給妳的訊息 願妳收到

But do you mind? (Hey, yeah)
妳會在乎我嗎?

I'm missing your lips, missing your hips
我念著妳的唇 念著妳的臀

Missing the way I was touched by you
想念著妳愛撫的觸感

You say, "I don't mind waiting baby, I still got pictures of you"
妳說 : 時間消磨不了我對妳的熱情 我仍存著妳的照片呢!


[Verse 2: Clairo & Noa Getzug]

I'm staring at walls
我看著眼前的牆

I swear on my life that paint dries quicker than this
盯著眼前的漆 時間流逝得好慢

I've waited my whole life for someone like you to come by
我一生等著一位像妳這樣的人到來

Just wish I could see you, babe
真希望我能見到妳 寶貝

And I know what I like when I see it
我清楚當我見到妳時會是什麼樣子

Don't think it's just a feeling
絕不單單只是感情

I'm gonna love you I mean it
我會很認真得愛妳的

Sending all my emotions away
愛意藉訊息傳送到妳所在的遠方

Breathing, keep it to myself again
深呼吸 再次好好將它藏在心裡


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。