2021年12月22日 星期三

Amy Allen - Difficult 歌詞翻譯

Amy Allen - Difficult 歌詞翻譯

這首歌挺有名(?)的一個cover,貝斯高手Julia的cover~


Been drinking in the dark
大半夜喝得醉茫茫的

I don't know where I wanna go
我是誰 我在哪 要去哪

I'd hold on to your heart
我抓住了你的心

But I'm too irresponsible
但我不太負責任喔

Too irresponsible
癡情男與一個負心女


I hear it all the time
也不是第一次聽說

It comes as no surprise to me
所以我早就習慣了

In everybody's eyes
在大家的眼中

That I'm a liability
我就是個累贅

A liability
一個大麻煩懂了吧


'Cause I'll be waking up Sunday morning
週日起床

Feeling like I'm flying
感覺自己在天上飛

And I'll be waking up Monday Morning
周一起床

Feeling like I'm dying
感覺走了趟鬼門關

Yeah, Yeah, Yeah


I wish that I could love you
我也希望我能愛你

I'm difficult
但我很難搞

Don't think that I can trust you
別認為我能信任你

I'm cynical
我挺厭世的

But I kinda want you to stay
雖然我是有點想讓你留下

And change my mind
改變我的心意

I-I-I, I-I-I
我呀我呀我


Hey!

Telling me to dive right in
你想要我將自己投入於此

But baby I'm afraid
但寶貝 我好怕喔

'Cause I've been known to love on things
眾所周知 被我盯上的獵物

Until they suffocate
我會愛到他們痛苦為止

They always suffocate
他們總是被我折磨得不成樣


'Cause I'll be waking up Tuesday morning
週二起床

Feeling like I'm perfect
覺得自己超完美

And I'll be waking up Wednesday morning
週三起床

Feeling like I'm worthless
感覺自己是個廢物

Yeah, Yeah, Yeah


I wish that I could love you
我也希望我能愛你

I'm difficult
但我很難搞

Don't think that I can trust you
別認為我能信任你

I'm cynical
我挺厭世的

But I kinda want you to stay
雖然我是有點想讓你留下

And change my mind
改變我的心意

I-I-I, I-I-I
我呀我呀我

Ooh!

I wish that I could love you
我也希望我能愛你

I'm difficult
但我很難搞

Don't think that I can trust you
別認為我能信任你

I'm cynical
我挺厭世的

But I kinda want you to stay
雖然我是有點想讓你留下

And change my mind
改變我的心意

I-I-I, I-I-I
我呀我呀我


Come closer
再靠近一點點

I want to believe
我想要有個信仰

Come show me something
指引我個方向吧

And make me see!
快讓我看看


I wish that I could love you
我也希望我能愛你

I'm difficult
但我很難搞

Don't think that I can trust you
別認為我能信任你

I'm cynical
我挺厭世的

But I kinda want you to stay
雖然我是有點想讓你留下

And change my mind
改變我的心意

I-I-I, I-I-I
我呀我呀我

I wish that I could love you
我也希望我能愛你

I'm difficult
但我很難搞

Don't think that I can trust you
別認為我能信任你

I'm cynical
我挺厭世的

But I kinda want you to stay
雖然我是有點想讓你留下

And change my mind
改變我的心意

I-I-I, I-I-I
我呀我呀我

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。