2021年9月16日 星期四

mxmtoon - in the darkness 歌詞翻譯

mxmtoon - In The Darkness 歌詞翻譯


一樣是很好聽的歌,也是mxmtoon一慣的編曲方式,喜歡得可以多聽她的其他首歌喔~
歌詞內容關於學會接受自己,學會與人相處,嗯...我想這是我最近需要學習的事情,但....我懶^^a我還是維持原樣好了😅


For a long time, I would sit alone and think
曾有段很長的時間 我常獨自坐著發呆

That I'm better off all by myself, even if I sink
想著自己一個人或許比較好 即使身陷泥沼時不會有人將我扶起

But you found me
但你找到了我

And you helped me see the light
你讓我看到了光

The dim fluorescent flicker
黯淡的螢光閃爍著

In a dark, defeated night
在一片漆黑中戰勝了夜晚


I've had my fair share of losing
我遭遇過太多的失去

And I've hung on by a thread
像是懸掛在一條

Within meaning and the memories
在意義與回憶間的線上

Gain friends and wrote some melodies
結交了新朋友 寫了些歌

In the darkness
在黑暗中

I just couldn't look ahead
我一直無法將頭抬起向前看

I was blinded by my own self-doubt
自我懷疑蒙蔽了雙眼

And forgot what I was all about
迷失了 遺忘了我是誰


Move forward
挺起胸向前行

And try to let yourself in
試著接受自己

It's not a bad thing to be brave
什麼時候變得勇敢是件壞事了?

March on a path that you will pavе
遠程上的遊行 是你將要鋪的路

Oh, oh, woah, oh-oh, oh, oh

Woo, oh, oh-oh

Ooh, ooh


For a long time, I kept my heart closеd
曾有段很長的時間 我的心被封鎖著

Thought it easier to handle it
以為這會簡單一點

If I was on my own
如果只有我一個人在處理


But you taught me
但你教會了我

Some things are worth the risk
有些事值得一試

Nothing comes too easily
不經一翻寒徹骨 焉得梅花撲鼻香

When joy is dangerous
蟄伏在歡樂中的惡獸


I've had my fair share of losing
我遭遇過太多的失去

And I'm hung on by a thread
像是懸掛在一條

Within meaning and the memories
在意義與回憶間的線上

Gain friends and wrote some melodies
結交了新朋友 寫了些歌

In the darkness
在黑暗中

I just couldn't look ahead
我一直無法將頭抬起向前看

I was blinded by my own self-doubt
自我懷疑蒙蔽了雙眼

And forgot what I was all about
迷失了 遺忘了我是誰


Move forward
挺起胸向前行

And try to let yourself in
試著接受自己

It's not a bad thing to be brave
什麼時候變得勇敢是件壞事了?

March on a path that I will pavе
遠程上的春天 是我將要鋪的路

Oh, oh, woah, oh-oh, oh, oh

Woo, oh, oh-oh

Ooh, ooh


I'll move forward
我會向前走

And try to let myself in
好好學習接受自己

Nothing comes too easily
不經一翻寒徹骨 焉得梅花撲鼻香

When joy is dangerous
當歡樂中蟄伏著惡獸



have your (fair) share of sth 遭遇許多
hang by a thread 千鈞一髮


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。