2021年7月7日 星期三

WILLIS - I Think I Like When It Rains 歌詞翻譯

WILLIS - I Think I Like When It Rains 歌詞翻譯



I think I like when it rains
我想我挺喜歡下雨天的

You told me to go to the light
你跟我說別躲在暗處

And what it's like to feel your pain
感受你的痛又是甚麼樣的

Now I'm okay if you're alright
現在只要你很好我就不錯

I start to wonder why I came
我開始回憶是甚麼風把我吹來這

I dreamed of things you said to me
我會去夢想那些你對我說的事

We stayed at your place while it rains
當外頭下著雨 我們會待在你的小屋

We talk and we laugh and watch tv
一起聊天打屁、大笑、看看電視


And I couldn't find the words
我找不到合適的詞

I couldn't think of what to say
腦袋短路不知道該說什麼

And all that I can do is stop
讓我好好緩緩

And think about the days
想想過去的日子

When all we used to dream about
當時我們只會想著

Was meeting after school
放學後與彼此相見

And we would go on home
接著回家

And start right back again
期待下一次的相遇


I think I like when it rains
我想我挺喜歡下雨天的

Call up some friends and have some fun
拉個三五好友來找點樂子

Oh lord I wish things were the same, nowadays
真希望某些事情不會改變 時至今日

We'd go back to your place and we're done
當一切結束 我們會到你的小屋

And I got nothing else to blame
沒有什麼事情值得去怨念

I wish the words would come to me
某些話語很難說出口

We stay at your place while it rains
當外頭下著雨 我們會待在你的小屋

We party while your mom's asleep
趁你媽睡著時開場派對


And I couldn't find the words
我找不到合適的詞

I couldn't think of what to say
腦袋短路不知道該說什麼

And all that I can do is stop
讓我好好緩緩

And think about the days
想想過去的日子

When all we used to dream about
當時我們只會想著

Was meeting after school
放學後與彼此相見

And we would go on home
接著回家

And start right back again
期待下一次的相遇


(Instrumental)
Ooh, ooh, ooh


And I couldn't find the words
我找不到合適的詞

I couldn't think of what to say
腦袋短路不知道該說什麼

And all that I can do is stop
讓我好好緩緩

And think about the days
想想過去的日子

When all we used to dream about
當時我們只會想著

Was meeting after school
放學後與彼此相見

And we would go on home
接著回家

And start right back again
期待下一次的相遇

And we would go on home
接著回家

And start right back again
期待下一次的相遇



沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。