2019年7月30日 星期二

Kacey Musgraves - Step Off 歌詞翻譯

Kacey Musgraves - Step Off(滾蛋) 歌詞翻譯

Kacey Musgraves - Step Off(滾蛋) 歌詞翻譯


就是從這裡認識她的☝☝

翻滾蛋會不會有點兇...

這首歌收錄於2013年的同名專輯Kacey Musgraves中,裡面有幾首歌真的很好聽,我也有打翻譯,有興趣的可以點開看看。


You sure look real pretty in your glass house
你在你的漂亮玻璃屋內看起來一定很優雅吧!

You probably think you’re too good to take the trash out
你搞不好還認為你太優秀而不用做丟垃圾這種低賤的工作

Well are you dumb? Are you blind?
你是個白癡還是眼殘

’Cause it’s a real fine line
因為這是一條

Between telling a joke and turning the knife
在玩笑與利刃間的界線

Don’t wreck my reputation
你膽敢毀壞我的名聲

Let me wreck my own
只有我能決定是否自甘墮落


Step off, step off
滾開,給我滾開

Yeah you’re getting too close to me
你和你自帶的邪氣

With all your negativity
實在太靠近我了

Just get lost
自己迷失吧

Just try to make a little difference
想要改變什麼

Here's why you gotta interfere
不是處處干涉的藉口

Just keep climbing that mountain of dirty tricks
繼續用那骯髒的手段組建你的地位

When you finally get to the top
而你最後看似有所成就時

Step off
終究失敗

Yeah–



You screwed everybody over in this town
你詛咒小鎮上的所有人

There ain’t nothing between you and the cold, hard ground
你的內心跟那冷冰冰的地板沒兩樣

Keep running your mouth and stretching the truth
繼續口不擇言 扭曲事實

You just might find a hole in your parachute
也許某天你會發現你的降落傘破洞

’Cause whatever gets you high
因為任何將你捧的高高在上

Will always bring you down
也能夠將你帶入谷底


Step off, step off
滾開,給我滾開

Yeah you’re getting too close to me
你和你自帶的邪氣

With all your negativity
實在太靠近我了

Just get lost
自己迷失吧

Just try to make a little difference
想要改變什麼

Here's why you gotta interfere
不是處處干涉的藉口

Just keep climbing that mountain of dirty tricks,yeah
繼續用那骯髒的手段組建你的地位

When you finally get to the top
而你最後看似有所成就時

Mmm, step off
你將再次墮落


Sticks and stones
權杖和堅石

May build a throne
幫你打造一個王座

But you’ll be up there all alone
但你只會感到空虛

So step off
所以,滾蛋吧

Yeah, yeah, step off
說真的,滾蛋吧


And keep climbing that mountain of dirty tricks, yeah
繼續用那骯髒的手段組建你的地位

When you finally get to the top
Step off
而你最後看似有所成就時

Mmm, just step off
只會更加迷失

Step off
滾蛋吧

turning the knife 是在傷口上撒鹽的意思
parachute 是降落傘



專輯中其他歌曲翻譯:

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。