2019年10月15日 星期二

Demi Lovato - Fix A Heart 歌詞翻譯

Demi Lovato - Fix A Heart (治癒一顆心)歌詞翻譯

Demi Lovato - Fix A Heart (治癒一顆心)歌詞翻譯
圖片源自網路


live

這首歌對Demi來說算是一個突破吧!歌詞、旋律都比之前兩張專輯來的成熟,也道盡了內心的脆弱。明明知道感情是不健康的,也努力去讓它回歸正軌,但過程卻是如此困難,也得讓對方知道,他永遠無法再次安撫受過傷的自己了。



It's probably what's best for you
這對你來說或許是最好的吧

I only want the best for you
我只想你擁有最好的

And if I'm not the best, then you're stuck
如果我不是最好的 你可能被自己的高傲綑綁了吧

I tried to sever ties and I ended up with wounds to bind
我試圖切斷與你的關係 但最終只搞得自己傷痕累累

Like you're pouring salt in my cuts
像是你在我的傷口上灑鹽



And I just ran out of bandaids
而我才剛用完繃帶

I don't even know where to start
我真不知該從哪重新

'Cause you can bandage the damage
雖然你能包紮我的傷口

You never really can fix a heart
卻無法治癒我的心



Even though I know what's wrong
即使我清楚哪裡走錯了

How could I be so sure if you never say what you feel, feel?
但你沒說出你的感覺前 我又能有幾分確定?

I must've held you hand so tight
我得握緊你的手

You didn't have the will to fight
但你沒有意願與我解決問題

I guess you needed more time to heal
我想 或許你需要更多時間思考吧



Baby, I just ran out of bandaids
寶貝 我才剛用完繃帶

I don't even know where to start
我真不知該從哪重新

'Cause you can bandage the damage
雖然你能包紮我的傷口

You never really can fix a heart
卻無法治癒我的心



Ooh, oh, oh
Oh, oh, yeah
Ooh, oh, oh
Oh, oh, oh, yeah



You must be a miracle worker
你一定是奇蹟製造者

Swearing up and down, you can't fix what's been broken, yeah
誓言反反覆覆 你無法修補已經支離破碎的我

Please don't get my hopes up
No, no
別再讓我有所期待

Baby, tell me, how could you be so cruel?
寶貝告訴我 你為何如此狠毒?

It's like you're pouring salt on my cuts
像是在我的傷口上灑鹽



Baby, I just ran out of bandaids
寶貝 我才剛用完繃帶

I don't even know where to start
我真不知該從哪重新

'Cause you can bandage the damage
雖然你能包紮我的傷口

You never really can fix a heart
卻無法治癒我的心

Baby, I just ran out of bandaids
寶貝 我才剛用完繃帶

I don't even know where to start
我真不知該從哪重新

'Cause you can bandage the damage
雖然你能包紮我的傷口

You never really can fix a heart
卻無法治癒我的心



Oh, no no no
You never really can fix a heart
不 你無法治癒我的心

Oh, no no no
You never really can fix a heart
不 你無法治癒我的心

Oh, ooh
Oh, yeah, ooh, ooh, ooh, ooh
You never really can fix my heart
不 你無法治癒我的心



1. sever 弄斷(v.)
2. pour 倒(v.) Rub(Pour) salt in the wound指在傷口上灑鹽
3. miracle worker 奇蹟製造者(為什麼不是miracle maker)


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。