2019年10月30日 星期三

Demi Lovato-Lightweight 歌詞翻譯

Demi Lovato-Lightweight (輕量級)歌詞翻譯

Demi Lovato-Lightweight (輕量級)歌詞翻譯
圖片源自網路


Lightweight這個單字可以用在很多地方,若是指運動員,代表輕量級,用在各種方面的造詣,指他還是個小咖,較為膚淺,物質上描述清的東西,如薄外套(lightweight jacket)
而Demi也用這首歌詮釋了自己的lightweight:自己是如此的脆弱、易受傷



The slightest words you said have all gone to my head
你不經意的一言一語 全都跑進我的腦裡

I hear angels sing in your voice
我在你的聲音中聽見天使的溫柔

When you pull me close
當你將我拉進你的生命

Feelings I’ve never known
感覺前所未有

They mean everything, and leave me no choice
他們意味著一切 讓我別無選擇



Light on my heart
照亮我的心

Light on my feet
照亮我的腳

Light in your eyes
你的眼中發著光

I can’t even speak
我無法言喻

Do you even know how you make me weak?
你知道 你讓我變得多脆弱嗎



I’m a lightweight
我是輕量級

Better be careful what you say
最好小心你的言語

With every word I’m blown away
我無法使主見屹立不搖 你說的每句話都可能將我擊垮

You’re in control of my heart
你是我內心的主宰

I’m a lightweight
我是輕量級

Easy to fall, easy to break
輕易的墜落 輕易的破裂

With every move my whole world shakes
你的一舉一動對我來說是天搖地動

Keep me from falling apart
使我不再被撕毀



Make a promise, please
能立個誓言嗎?

You’ll always be in reach
你能夠在我身旁嗎?

Just in case I need you there when I call
當我需要你的時候

This is all so new
這一切對我來說太新鮮了

Seems too good to be true
完美的不成事實

Could this really be a safe place to fall?
這裡安全嗎?值得我墜入嗎?



Light on my heart
照亮我的心

Light on my feet
照亮我的腳

Light in your eyes
你的眼中發著光

I can’t even speak
我無法言喻

Do you even know how you make me weak?
你知道 你讓我變得多脆弱嗎



I’m a lightweight
我是輕量級

Better be careful what you say
最好小心你的言語

With every word I’m blown away
我無法使主見屹立不搖 你說的每句話都可能將我擊垮

You’re in control of my heart
你是我內心的主宰

I’m a lightweight
我是輕量級

Easy to fall, easy to break
輕易的墜落 輕易的破裂

With every move my whole world shakes
你的一舉一動對我來說是天搖地動

Keep me from falling apart
使我不再被撕毀



Keep me from falling down
別讓我繼續墜落

Drowned in your love
直至最後沉入情海

It’s almost all too much
你為我奉獻的太多

Handle with care
小心的呵護我吧

Say you’ll be there
說你會永遠在我身旁



I’m a lightweight
我是輕量級

Better be careful what you say
最好小心你的言語

With every word I’m blown away
我無法使主見屹立不搖 你說的每句話都可能將我擊垮

You’re in control of my heart
你是我內心的主宰

I’m a lightweight
我是輕量級

Easy to fall, easy to break
輕易的墜落 輕易的破裂

With every move my whole world shakes
你的一舉一動對我來說是天搖地動

Keep me from falling apart
使我不再被撕毀

Keep me from falling apart
使我不再墜毀

Keep me from falling apart, oh
使我不受折磨

Falling apart
一層一層破碎

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。