2020年12月5日 星期六

Miley Cyrus - Night Crawling ft. Billy Idol 歌詞翻譯

Miley Cyrus - Night Crawling ft. Billy Idol 歌詞翻譯

SOMETIMES I NEED YOUR LOVIN. SOMETIMES I STAB YOU IN THE BACK.()



這次合作的Billy Idol可以說是大有來頭,但我不熟😅,這裡有一篇介紹丟給你們。
nightcrawling查了一下是指夜貓子(),雖然歌想表達的感覺不太像這個意思,以下是我想了很久後覺得最合適的翻譯。



Sometimes I'm good for nothin'
有時自己像個窩囊廢

Sometimes the best you've ever had
有時是你所擁有過最奢侈的東西

Sometimes I need your lovin'
有時我需要你的寵愛

Sometimes I stab you in the back
有時我會在你背後捅你一刀


I found a meanin'
我體會到生活的含意

Just what I needed
那正是我需要的

Cut on the bathroom wall (Uh)
浴室牆上的刻痕

Midnight reflection
午夜的微光的映照

Cravin' attention
渴望著目光

Under the disco ball
在disco舞廳的反光燈球下


Night crawlin', sky fallin'
我在夜晚出沒 天空隨我塌陷

Gotta listen when the Devil's callin'
得乖乖遵從撒旦的召喚

Can't shake it, I'll taste it
無法擺脫的罪惡 何不好好品嘗

When it's yellin' out my name, I chase it
當祂呼喚著我的名字 我將追隨


(Ooh-ooh, ooh-ooh)

Come on, come on
來吧 來吧

Night crawlin'
當夜幕低垂

(Ooh-ooh, ooh-ooh)

Come on, come on
來吧 來吧

Night crawlin'
好戲才剛要登場


Sometimes my thoughts are violent (Are violent)
有時我的想法有些殘暴

Sometimes they bring me to the light
有時它們領我至光明

Sometimes I sit in silence (In silence)
有時我為靜默等待著

Sometimes I'm running for my life
有時我為了我的生命奔逃著


I found the meaning (I found the meaning)
我體會到生活的含意

Just what I needed (Just what I needed)
那正是我需要的

Cut on the bathroom wall
浴室牆上的刻痕

In my reflection (In my reflection)
我看見了我自己

Cravin' attention
渴望著目光

Under the disco ball (Yeah, yeah)
在反光燈球下


Night crawlin', sky fallin'
我在夜晚出沒 天空隨我塌陷

Gotta listen when the Devil's callin'(On Oh)
得乖乖遵從撒旦的召喚

Can't shake it, I'll taste it
無法擺脫的罪惡 何不好好品嘗

When it's yellin' out my name, I chase it
當祂呼喚著我的名字 我將追隨


(Ooh-ooh, ooh-ooh)

Come on, come on
來吧 來吧

Night crawlin'
當夜幕低垂

(Ooh-ooh, ooh-ooh)

Come on, come on
來吧 來吧

Night crawlin'
好戲才剛要開始

Come on
來吧


Night crawlin' (Night crawlin'), sky fallin' (Sky fallin')
我在夜晚出沒 天空隨我塌陷

Gotta listen when the Devil's callin' (Devil's callin')
得乖乖遵從撒旦的召喚

Can't shake it (Hey), I'll taste it (I'll taste—)
無法擺脫的罪惡 何不好好品嘗

When it's yellin' out my name, I chase it
當祂呼喚著我的名字 我將追隨


(Ooh-ooh, ooh-ooh) (Oh, hey)

Come on, come on
來吧 來吧

Night crawlin'
當夜幕低垂

(Ooh-ooh, ooh-ooh)

Come on, come on
來吧 來吧

Night crawlin'
好戲才剛要登場

Come on
來吧

good for nothin' 無用之人,廢物,窩囊廢





沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。