2020年10月22日 星期四

Sasha Sloan - Matter To You 歌詞翻譯

Sasha Sloan - Matter To You 歌詞翻譯


其實我翻完最近幾首歌的感想就是,其實Sasha是會寫情歌的哈哈!就跟我也會寫功課一樣(?)
愛上一個人後,因為知道自己在他心中很重要,知道自己和他彼此馴服了,而變得更愛自己,也不再像以前一樣認為自己是個可有可無的存在,嗯~這是好的關係,大概是寫給男友的吧~
MV看過了~確認是寫給男友的👌,整個甜蜜到不行呀~~~


I hate New York City
我討厭紐約市區

All the lights are way too bright
燈光總是過於耀眼

Million people on the street
幾百萬人在街上奔波

They're all living their own lives
他們都在為生活奮鬥

And I'm a stranger
而我只是個陌生人

Just a face they'll never know
是一個他們不認識的生面孔

Somebody unimportant
不重要的角色

People come and people go
人們來往 不曾留心駐足


The world's so big and I'm so small
世界太大 顯得我的渺小微不足道

The ocean's deep as the sky is tall
海之深 天之遠

Sometimes, I feel like I'm nobody at all
有時候 感覺自己什麼都不是


But you make me feel
但你讓我感覺

Like I'm someone, you do
自己是某個存在

'Cause I know I'm someone to you
因為我知道自己在你心中佔有一席之地

Make me feel
讓我感覺

Like I matter, you do
自己是重要的 

'Cause I know I mattеr to you, ooh
因為我知道自己對你來說很重要


I hate busy parties
我討厭忙碌的派對

All the music's way too loud
音樂總是過於吵雜

Feel likе nobody can see me
以為沒有人能夠看到我

But you hold me in the crowd
但你卻在人群中找到了我 並緊緊抱著我

And for a moment
那一刻

I feel better being there
我感到舒暢多了

Like I'm somebody important
覺得自己突然變得很重要

Just because I know you care
因為我知道你在乎著我


The world's so big and I'm so small
世界太大 顯得我的渺小微不足道

The ocean's deep as the sky is tall
海之深 天之遠

Sometimes, I feel like I'm nobody at all
有時候 感覺自己什麼都不是


But you make me feel
但你讓我感覺

Like I'm someone, you do
自己是某個存在

'Cause I know I'm someone to you
因為我知道自己在你心中佔有一席之地

Make me feel
讓我感覺

Like I matter, you do
自己是重要的 

'Cause I know I mattеr to you, ooh
因為我知道自己對你來說很重要


I know I matter to you, ooh
我知道自己對你來說很重要

I know I matter to you
我知道自己對你來說很重要


Make me feel
你讓我感覺

Like I'm someone, you do
自己是某個存在

'Cause I know I'm someone to you
因為我知道自己在你心中佔有一席之地

Make me feel
讓我感覺

Like I matter, you do
自己是重要的 

'Cause I know I mattеr to you, ooh
因為我知道自己對你來說很重要


I know I matter to you, ooh
我知道自己對你來說很重要

I know I matter to you, ooh
我知道自己對你來說很重要

I know I matter to you, ooh
我知道自己對你來說很重要

I know I matter to you
我知道自己對你來說很重要


突然看到這片,喔~~好想推大家去看鬼莊園呀~~~What is soul mate? someone who makes you a better person, actually, they don't make you a better person, you do that yourself, cause they inspire you.



沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。