2020年10月25日 星期日

Sasha Sloan - Santa's Real 歌詞翻譯

Sasha Sloan - Santa's Real 歌詞翻譯


近期看到的一句話:當小孩子真正開始理解,那便是創傷的開始
我從小是沒有這種童話般粉紅泡泡的幻想啦~我的基本上就是老媽會用虎姑婆之類的嚇我啦(待會下面聊)~但我知道我表妹有(她到小六都以為聖誕老人真實存在)


I used to believe in magical creatures
我曾相信真有魔法世界的奇妙生物

I'd meet Prince Charming with all the right features
我會遇到與故事中長一模一樣的百馬王子

And ride off in the sunset on a horse
在夕陽餘暉下共騎白馬 有說有笑

That's before I knew about divorce
那是在我知道離婚前的憧憬


When I would go to sleep, I'd always say, "Mom
每當我上床睡覺前 我總會說"媽

Keep the door open and please leave the light on"
在房門留條隙縫 別將燈關上"

'Cause I thought monsters lived under the bed
因為我以為怪獸們都躲在床下

That's before I knew they walk the streets instead
現在我知道牠們原來是走在街上的


I wanna live in a world
我幻想的烏托邦

Where peoplе don't get hurt
大家不會感到受傷

And everybody's got еnough money
人民生活都很富裕

Where nobody ever gets sick
不會有人生病

Or has to skip a meal
或是因匆忙、憂鬱或貧窮而忍受挨餓

I wanna live in a world where Santa's real
我想要活在聖誕老人真實存在的世界裡


I used to think superheroes existed
我曾以為超級英雄是真的

If there was smoke in the sky, they'd come fix it
望見天空的一團灰煙竄出 便馬上出現拯救市街

'Cause good guys always won in the end
因為勝利永遠屬於正義之人

But that's before I knew that it was all pretend
那是在我知道他們都是假裝前的託付


I wanna live in a world
我幻想的烏托邦

Where peoplе don't get hurt
大家不會感到受傷

And everybody's got еnough money
人民生活都很富裕

Where nobody ever gets sick
不會有人生病

Or has to skip a meal
或是因匆忙、憂鬱或貧窮而忍受挨餓

I wanna live in a world where Santa's real
我想要活在聖誕老人真實存在的世界裡


I used to be young and naive
那時的我是如此年輕天真

Until I saw things I couldn't unsee
直到我看見我躲避不了的事實


I wanna live in a world
我幻想的烏托邦

Where peoplе don't get hurt
大家不會感到受傷

And everybody's got еnough money
人民生活都很富裕

Where nobody ever gets sick
不會有人生病

Or has to skip a meal
或是因匆忙、憂鬱或貧窮而忍受挨餓

I wanna live in a world
我幻想的烏托邦

Where things I believed as a kid
我兒時所相信的

Actually exist
確實的存在

And everybody's good to each other
和睦融融 沒有心機

Where nobody ever gets drunk
不會有酒鬼

And gets behind the wheel
駕著車在街上恍惚

I wanna live in a world
我想要活在這樣的世界

Live in a world
在一個

I wanna live in a world where Santa's real
在一個聖誕老人真實存在的世界



小時候老媽會拿虎姑婆來嚇我,說晚上睡不著的話她會進來把我的小指頭和小耳朵咬掉,話說Youtube上的虎姑婆的動畫也有夠蝦,小時候看不覺得怎樣,長大後看很多中國傳統寓言(?)故事都笑果十足,除此之外,我小時候的Deep Dark Fear是吸血鬼、外星人、木乃伊、殭屍和麥可傑克遜(連結你點開會是苦瓜和垃垃的podcast)但關於美好的幻想...完全沒有~~~

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。