2019年11月21日 星期四

John Mayer - Still Feel Like Your Man 歌詞翻譯

John Mayer - Still Feel Like Your Man (我仍覺得自己是妳的男人)歌詞翻譯


John Mayer寫給Katy Perry的情歌,看人家多麼癡情,所以當Miley調侃他是"情聖"時,我整個超不爽的,我最討厭的就是兩個偶像在互(好像只有單)嗆了!!
其實我不喜歡這首歌,除了旋律比較不合我的胃口外,專輯中的其他歌還比較有韻味,副歌也蠻單調的,我也不想再像之前翻Miley的歌一樣想一堆詞塞滿文章,一來是那可能不是其中的真正意思,二來是那樣實在很不專業,三來現在複製貼上比較快,但也許當初只是想發洩什麼吧!



I still feel like your man
仍像是妳的男人

I still feel like your man
仍像是妳的男人

I still feel
仍舊感覺

I still feel
仍舊感覺

I still feel like your man
仍感覺像是妳的男人



The prettiest girl in the room she wants me
房裡最美的女孩想和我有一腿

I know because she told me so
不是我的自戀 因為她表達的很直接

She says come over
她要我到她身邊

I'd like to get to know you
說想多多認識

But I just don't think I can
但我不認為我有那個心情



'Cause I still feel like your man
因為我仍覺得自己是妳的男人

Still feel like your man
仍是妳的男人

I still feel like your man
仍是妳的男人

Still feel like your man
仍是妳的男人

I still feel like your man
仍是妳的男人



I still keep your shampoo in my shower
我的浴室裡仍有妳的沐浴乳

In case you wanna wash your hair
或許某天妳想在這洗個清香

And I know that you probably found yourself some more somewhere
那時妳可能已有新歡

But I do not really care
但我不在乎

'Cause as long as it is there
因為只要妳還在這裡我便十分滿足



I still feel like your man
仍覺得自己是妳的男人

Still feel like your man
仍是覺得妳的男人

Still feel like your man, oh mama
仍是妳的男人

Still feel like your man
仍是妳的男人

I still feel like your man, your man
仍是妳的男人



(Ever since the day we met, ever since the day we met)
自那天見面 自那天見面

Still like the letters in your name and how they feel, babe
仍愛著妳的名字和當中每個字母給我的感覺

Still think I'm never gonna find another you
仍認為自己再也不會有新戀情

Still like to leave the party early and go home, babe
仍希望能早點離開派對回到充滿回憶的小屋

And don't you know, babe
難道妳還不了解

I'd rather sit here on my own and be alone, be—
我寧願癡情的一人坐在這裡想著妳



'Cause I still feel like your man
因為我仍覺得自己是妳的男人

Still feel like your man
仍是妳的男人

(I still feel like) Still feel like your man (oh honey)
仍是 仍是妳的男人(寶貝)

Still feel like your man
仍是妳的男人



I still feel like your man
仍是妳的男人

Still feel like your man
仍是妳的男人

Still feel like your man (And I don't know why)
仍是妳的男人(我不懂為何)

Still feel like your man
仍是妳的男人



I still feel like
仍像是

I still feel like
仍像是

I still feel like
仍像是

I still, I still
仍像是

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。