2019年11月30日 星期六

John Mayer - New Light 歌詞翻譯

John Mayer - New Light (新的視野)歌詞翻譯

John Mayer - New Light (新的視野)歌詞翻譯


今晚就是要妳愛上我!
MV雖然被嫌太隨便,但畢竟是John Mayer,知道造成了什麼影響嗎?大名鼎鼎的Justin Bieber 和Ed Sheeran也這樣拍MV了!!有沒有!棒球那一招!!




I'm the boy in your other phone
我是個存在於妳備用手機中的男孩

Lighting up inside your drawer at home, all alone
在抽屜裡孤獨發著來訊的光

Pushing 40 in the friend zone
40歲了還在朋友圈努力

We talk and then you walk away, every day
我們會聊天 但是說完後妳便轉身離去

Oh, you don't think twice 'bout me
妳從沒對我有過第二眼

And maybe you're right to doubt me, but
會懷疑我雖是情有可原 但


But if you give me just one night
若妳給我多一晚的機會

You're gonna see me in a new light
妳將會看見不同風采的我

Yeah, if you give me just one night
若妳獻給我多一晚的時間

To meet you underneath the moonlight
與妳在柔和的月光下相見

Oh, I want a take two, I want to break through
我想要重來 我想要突破僵局

I wanna know the real thing about you
我想認識真實的妳

So I can see you in a new light
這樣才能看見不同風采的妳


Take a ride up to Malibu
開車前往馬里布

I just wanna sit and look at you, look at you
我只想坐在這裡望著妳 盯著妳

What would it matter if your friends knew?
妳朋友們知道了又有什麼關係呢?

Who cares what other people say, anyway
誰在乎別人說些什麼

Oh, we can go far from here
我們也可以到很遠的地方走走

And make a new world together, babe
然後一起打造一個新世界


'Cause if you give me just one night
若妳給我多一晚的機會

You're gonna see me in a new light
妳將會看見不同風采的我

Yeah, if you give me just one night
若妳獻給我多一晚的時間

To meet you underneath the moonlight
與妳在柔和的月光下相見

Oh, I want a take two, I want to break through
我想要重來 我想要突破僵局

I wanna know the real thing about you
我想認識真實的妳

So I can see you in a new light
這樣才能看見不同風采的妳


Ay, ay
Ay, ay
Ay, ay
Ay, ay
Ay, ay
Ah, ah, ah, ah, ah...


Yeah, if you give me just one night
若妳給我多一晚的機會

You're gonna see me in a new light
妳將會看見不同風采的我

Yeah, if you give me just one night
若妳獻給我多一晚的時間

To meet you underneath the moonlight
與妳在柔和的月光下相見


What do I do with all this, what do I do with all this
我該如何處理這些感情 我該如何是好

Love that's runnin' through my veins for you?(x4)
當愛情在血管裡奔騰

Ooh, yeah


John Mayer - I Guess I Just Feel Like 歌詞翻譯


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。