2019年12月1日 星期日

Luna Keller - I don't know where I'm going 歌詞翻譯

Luna Keller - I don't know where I'm going (我不知道我要到哪)歌詞翻譯

Luna Keller - I don't know where I'm going (我不知道我要到哪)歌詞翻譯
圖片源自網路


2018年發布的清新小品,來自愛爾蘭音樂世家的Luna Keller是個優秀的年輕作曲家,父親彈鋼琴,吉他和貝斯,母親彈鋼琴和唱歌,從小在合唱團受音樂薰陶的她,也開始拿起吉他與爸爸一起製作音樂。有興趣的可以多多關注她的Twitter或是網站,可惜有關她的資料不多,在此只介紹這些。

不知道大家有沒有過這種幻想(或夢境):自己被困在一片森林,放眼望去,只有樹的相伴,路途充滿著未知的恐懼,不知道目的在哪,不知道自己在哪,心裡卻有著莫名的安心,遠離城市的塵囂與壓力,讓身旁的這種流浪式的自由領著妳生活吧!



3000 miles from home, trying to say, that I will get there soon
3000里的遙遙回家路 試著對你說:我快到了

30 days I walked, down this way, singing my madness to the moon
30天的漫漫步伐 只是漫無目的地循著這條路 對著月光唱著心中的悲憤

I met a cat on a tree, and it talked to me, about things we don't see
我遇上了一隻貓 牠告訴了我一些我們常忽略的美好

I asked it how do I know, which is the right way to go, to get me home
我問牠哪一條路是正確的 如何回家


And it said
牠說

Don't look for a reason, don't look for another way
別汲汲於世事的道理 別心急而另求他路

Because any way will get you home
因為任何一條路都會有個歸屬

You can't get lost, if you don't know where you go
若妳不知道目的 便不會迷失

And any way will get you...
而每一條路都將會領妳...


Home, it's the right way it said if you just go your way
回家 牠說這是值得堅持的道路 若妳繼續走著

Home, no you aren't in lost, just go and trust yourself
家 不!妳並沒有迷路 繼續走著相信自己吧


I felt so lost in life, felt like I'd never arrive
我在生命中迷失了 感覺永遠無法走出這片無際的空間

My perspective was wrong
我過去的想法是錯誤的

If I don't know where I'm going I can't get lost
若我不知道目的 便不會迷失

This way is my...
這是我...


Home, it's the right way it said if you just go your way
回家的路 牠說這是值得堅持的道路 若妳繼續走著

Home, no you aren't in lost, just go and trust yourself
家 不!妳並沒有迷路 繼續走著相信自己吧


Maybe tonight I'm not getting home
也許不能在今晚抵達

And I don't know where I wanna go,
也不知道想去哪裡

Maybe tonight I'll knock on the wrong door
也許今晚會進到陌生人的屋子裡

Maybe tonight I'll sleep on the floor
睡在陌生的地板上

But it's alright, I'm already home, I'm already home
但沒差了 我已有了新的體悟 我已回到家了

This is right, I don't have to know where I wanna go
感覺是如此正確 我不必確立我的目標

cause this way is my home
因為這種態度便是我的家


1. perspective 觀點 想法

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。