2019年12月30日 星期一

Colbie Caillat-I Won't 歌詞翻譯

Colbie Caillat-I Won't (我不會再)歌詞翻譯

Colbie Caillat-I Won't (我不會再)歌詞翻譯


其實我覺得Colbie Caillat的歌的歌詞都蠻簡單的,只是旋律還不錯,很放鬆,所以蠻喜歡的。



I won't do what you told me
我不會照你說的去做

I won't do what you said, no
我不會實現你曾告訴過我的慾望

I'm not gonna stop feeling
我不會停止感受澎湃情感

I'm not gonna forget it
我不會忘記過去

I don't wanna start over
我想要重新開始

I don't wanna pretend that
我不打算繼續假裝

You are not my lover
你不是我的愛人

That you're only my friend
而只是一個的好友


Because when you took my heart
因為當你奪去我的心時

You took it all
你整個打包帶走了

When you gave it back
而當你還給我時

It fell apart
只有被冷漠的失落

So...
所以


I won't do what you told me
我不會照你說的去做

I won't do what you said, no
我不會尊從你的任性命令

I'm not gonna stop feeling
我不會停止再次感受情感

I'm not gonna forget it
我不會忘記過去

I don't wanna start over
我想要重新開始

I don't wanna pretend that
我不打算繼續假裝

You are not my lover
你不是我的愛人

That you're only my friend, friend
而只是好友圈的普通人

I won't
我不會再


Well, maybe you're not right for me
好吧 也許你不是對的白馬王子

Maybe it's just hard to see
或許真相就是如此難覓

I get lost in your beauty
當我迷失在你的美貌中

And I just stop questioning
而少了對自己的審問


Because when you took my heart
因為當你奪去我的心時

You took it all
你整個打包帶走了

When you gave it back
而當你還給我時

It fell apart
只剩碎落一地的心

So...
所以


I won't do what you told me
我不會照你說的去做

I won't do what you said, no
我不會實現你曾告訴過我的慾望

I'm not gonna stop feeling
我不會停止感受澎湃情感

I'm not gonna forget it
我不會忘記過去

I don't wanna start over
我想要重新開始

I don't wanna pretend that
我不打算繼續假裝

You are not my lover
你不是我的愛人

That you're only my friend, friend
而只是我的好友

I won't
我不會再


You say it's easier to burn than to build
你說摧毀愛情比搭建來的簡單

You say it's easier to hurt than to heal
你說傷害別人比癒合來的容易

But I say you lose when you give up what you love
但我說其實你在放棄你所愛的人那刻起便輸了

And I've lived my life without you long enough
我也不是沒有一個人過


So
所以

I won't do what you told me
我不會照你說的去做

I won't do what you said, no
我不會尊從你的任性命令

I'm not gonna stop feeling
我不會停止再次感受情感

I'm not gonna forget it
我不會忘記過去

I don't wanna start over
我想要重新開始

I don't wanna pretend that
我不打算繼續假裝

You are not my lover
你不是我的愛人

That you're only my friend, friend
而只是好友圈的普通人

I won't
我不會再


I won't do what you told me
我不會照你說的去做

I won't do what you said, no
我不會尊從你的任性命令

No, I won't
我不會再

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。