2019年12月20日 星期五

Niall Horan-You and Me 歌詞翻譯

Niall Horan-You and Me (我和妳)歌詞翻譯

Niall Horan-You and Me (我和妳)歌詞翻譯

有點哽咽的聲音,我還蠻喜歡的,有點像剛出道的Demi,可能是Niall太喜歡Demi了吧!吉他solo的間奏我也蠻愛的。
這首歌的歌詞除了幾句(比如:I lead a selfish life)比較難懂外都很簡單,主要是在講自己有信心最後會與愛的人白頭偕老。



I've got a young heart
我有著一顆年輕的心

And it's wild and free
有著廣大且自由的猖狂

I don't know where it starts
我不清楚一切的起始點

But it ends with you and me
但我很確信結果是我與妳在一起

It's a hard road
這會是段顛坡的旅程

As far as I can see
在我目前看來會是如此

I don't know where I'm going
我不知道未來的去處

But I'll get back to you and me
但我相信我會回到妳身邊


'Cause we're two kids
因為我們只是兩個孩子

Trying to start a fight
成天打鬧鬥嘴

No matter where we go
不管我們身在何處

Yeah, we'll be alright
都能安然度過

All I'm asking for
我所寄望的

A bit of patience, please
不過是一點耐心

'Cause I know what's to come
因為我知道將有爆炸性的發展

And it's coming for you and me
存在於我們彼此的未來


Time has never been on our side
時間從不站在我們這邊

So would you wait for me?
所以 妳還願意等我嗎?

I lead a selfish life
我可能會帶妳進入自私的生活

'Cause that's what I need
我無法改變這點

What do I have to do
我還能做什麼

To make you believe?
來讓妳相信

It's all for you and me
我做的一切都是為了我和妳


From a distance
在遠處

I can hear you cry
我隱約聽見妳的哭聲

But don't you worry, darlin'
但請別感到焦慮 寶貝

Don't lose sleep tonight
別因此難眠

I can promise it
我答應妳

I can guarantee
在此獻上承諾

That at the end of the road
在人生道路的盡頭

I see you with me
我仍會和妳在一起


Time has never been on our side
地利人和就差了天時

So would you wait for me?
所以 妳還願意等我嗎?

I lead a selfish life
我可能會帶妳進入自私的生活

'Cause that's what I need
我無法改變這點

What do I have to do
我還能做什麼

To make you believe?
來讓妳相信

It's all for you and me
我做的一切都是為了我和妳


When I look down the line
當我低頭看那條界線時發現

At the man I wanna be
已經跨越目標超越夢想中自己

I've always known from the start
我從一開始就知道

That it ends with you and me
我們會攜手寫下我們的結局



Niall Horan ft.Maren Morris - Seeing Blind 歌詞翻譯

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。