2019年12月3日 星期二

Grace VanderWaal - The City 歌詞翻譯

Grace VanderWaal - The City (城)歌詞翻譯

Grace VanderWaal - The City (城)歌詞翻譯
圖片來自Youtube


放鬆享受Grace VanderWaal的新EP吧!給你一種抒情迷幻搖滾的聽覺饗宴😁



Go through the day
辛苦撐過了一天

But  I'll be checking on my phone
我會檢查自己的簡訊

To  see if you called
看看你是否有過來電

You didn't call
你並沒有打給

One of the boys
你的麻吉哈啦

I'll  be chill, I'll keep my cool
我鬆了口氣 保持自己的高冷

But  don't play me for the fool
但別將我當成個傻子耍

Don't be so cruel
別如此慘忍


'Cause  I can fake it that I'm happy
我可以假裝自己很開心

But this time you can see
但這次你能看得出我的不滿

You try to make a good memory
你試著留下好的回憶

'Cause you like my jealousy
因為你喜歡我的一臉忌妒

But  you're
但你現在


Out in the city
遊走在城外

When you should be here with me
當我需要你在身邊

I know I might be boring
我知道我怕無聊

But I'm not one for pity
但我不是你可憐的對象

Have a ball
盡情狂歡吧

At the Whitney with your friends
在Whitney與你的酒肉朋友

All so pretty
一切仍將美好

I know I'm being dramatic
我知道我有點戲劇性

So I'll go and wish you
所以我回家並祝你


Have fun in the city, oh, oh, oh
享受在城裡的時光吧

Have fun in the city, oh, oh, oh
享受在城裡的風光吧

(Ah, ah, ah)


Time passes slow
時間過得緩慢

And I've called everyone I know
我叫了所有我認識的人來我家開趴

But the more that people come over
但看著越來越多人蒞臨

I realize I'm getting worse than I was alone
只讓我意識到自己比一人時更失落

Close down my phone
闔上我的手機

I've been on it so much my eyes hurt
我一向太過在意 眼睛開始感到疲勞

And the outside is getting darker
夜更深

I'm tired and it's getting harder and harder to
我更加疲憊 也越來越難去


Fake it that I'm truly happy (Happy)
假裝我真的很開心

And all my friends can see (See)
我的朋友也看得出

You try to make a good memory (Memory)
你試著留下好的回憶

But that's hard when it's not with me
但少了我你還開心地起來嗎

'Cause you're
因為你現在


Out in the city
遊走在城外

When you should be here with me
當我需要你在身邊

I know I might be boring
我知道我怕無聊

But I'm not one for pity
但我不是你可憐的對象

Have a ball
盡情狂歡吧

At the Whitney with your friends
在Whitney與你的酒肉朋友

All so pretty
一切仍將美好

I know I'm being dramatic
我知道我有點太過認真

So I'll go and wish you
所以我回家並祝你


Have fun in the city, oh, oh, oh
享受在城裡的時光吧

Have fun in the city, oh, oh, oh
享受在城裡的風光吧

Have fun in the city, oh, oh, oh
享受在城裡的時光吧

Have fun in the city, oh, oh, oh
享受在城裡的風光吧


Have fun
盡情玩吧

Go and have fun
離開去享樂吧

Have fun
盡情玩吧

Oh, oh, oh

Have fun(x3)
盡情玩吧


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。