2020年9月9日 星期三

Girl In Red - Dead Girl In The Pool 歌詞翻譯

Girl In Red - Dead Girl In The Pool (女孩屍體)歌詞翻譯



如果標題取"漂浮的女孩屍體",會不會有一種海龜湯的感覺呢?
Girl in red有對粉絲們特別說There's a dead girl in the pool不是字面上在泳池發現一副屍體,而是一種比喻焦慮及質疑自己身分的意象。
我還想說是不是靈魂跑出來咧~


One, two, three, four
一 二 三 四


Empty bottles everywhere
空瓶灑落一地

People sleeping on the stairs
人們趴在樓梯上昏睡著

Got something stuck in my hair
髮絲上好像黏到了什麼

No idea how it got there
對於它怎麼黏上來的完全沒有頭緒


This is the morning after
這一切發生在宿醉酒醒

The house is such a disaster
屋子完完全全是個災區

But there's someone outside
但外頭有個人

That caught my eye
吸引了我的目光


There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

I don't know what to do
令我手足無措

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體


I can't stop staring at my face
我無法停止注視我的臉龐

My summer tan has begun to fade
我的小麥色肌膚怎麼開始褪色了

Is this real or is this fake?
我是在現實還是夢中?

A creepy dream I can't escape
一場我無法逃脫的詭異夢境


This is the morning after
這一切發生在宿醉酒醒

My mind is such a disaster
腦袋的思緒還亂七八糟的

But there's someone outside
但外頭有個人

That caught my eye
吸引了我的目光


There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

I don't know what to do
令我手足無措

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體


I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體

What the fuck is going on?
到底發生了什麼事?

I'm the dead girl in the pool, whoa
我就是那副女孩屍體 酷斃了


This is the morning after
這一切發生在宿醉酒醒

My mind is such a disaster
腦袋的思緒還亂七八糟的

But there's someone outside
但外頭有個人

That caught my eye
吸引了我的目光


There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

There's a dead girl in the pool
泳池中有一副女孩屍體

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體

I'm the dead girl in the pool
我就是那副女孩屍體



morning after 宿醉

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。