2020年8月14日 星期五

Demi Lovato-Ain't No Friend 歌詞翻譯

Demi Lovato-Ain't No Friend (不再是朋友)歌詞翻譯

這是我找到的影片,是不知道什麼時候會被刪。

這首不知道什麼時候釋出的,不過大家都推測是歌詞是關於Nick Jonas的。
safe house是兩人曾簽約過的唱片公司。big mouse指迪士尼,兩人都為迪士尼工作過。Crashing down like an avalanche是兩人的合作歌曲"avalanche"中一句歌詞。future now是兩人的演唱會。
總之,這首太兇不是很愛。


This ain't no safe house
永遠沒有永遠的避風港

Saw my ship, and it wrecked, now you wanna dip out
看見我是艘殘缺不全的艦艇 卻置若罔聞低調離去

It was all good back when we were working for the big mouse
憶起為迪士尼工作時 一切都和樂融融

We were best friends, family, and everything between
我們曾是朋友 曾是家人 曾是可以訴說心事的對象

Never thought you'd be the enemy, no
從沒想過現在的你會是敵人


Tell me, where were you when I needed you?
告訴我 當我需要你時你在哪?

I see you for what you are
我終於認清你是怎麼樣一個自私的人

I guess that's cool
我想這無傷大雅


But you ain't no friend of mine
但你不再是我的朋友了

No, you ain't no friend of mine
不 你不再是我的朋友了

Your love was a lie
你的愛是句謊言

No, you ain't no friend of mine, no
不 你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine
你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine
你不再是我的朋友了

You left me there to die
你留我一人在地獄中受苦

You ain't no friend of mine, no-oh, oh
你不再是我的朋友了



It was a sad day
那是個悲傷的日子

When I realized that the loyalty was only going one way
當我發覺"忠誠"的結果只有一個

Took you on the road, showed you some love, then you played me
在旅程中帶著你 一路關心著你 你卻反過來愚弄我

I wish I understand the world again
我真希望我再次理解這個世界

Nobody that'll pull me in
真相就是不會有人帶我視如己出

Crashing down like an avalanche, oh, whoa
感情會像是雪崩一樣分崩離析


Tell me, where were you when I needed you?
告訴我 當我需要你時你在哪?

I see you for what you are
我終於認清你是怎麼樣一個自私的人

I guess that's cool
我想我已不在乎了


But you ain't no friend of mine
但你不再是我的朋友了

No, you ain't no friend of mine
不 你不再是我的朋友了

Your love was a lie
你的愛是句謊言

No, you ain't no friend of mine, no
不 你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine
你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine
你不再是我的朋友了

You left me there to die
你留我一人在地獄中受苦

You ain't no friend of mine, no-oh, oh
你不再是我的朋友了


Don't forget when you come back around
當你流著淚爬回主人身邊 我希望你不要忘記

This is our future now, now, now, now
這已經是我們未來的樣子了


You ain't no friend of mine
你不再是我的朋友了

No, you ain't no friend of mine, no
不 你不再是我的朋友了

You left me there to die
你留我一人在地獄中受苦

You ain't no friend of mine, no
你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine
你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine, oh
你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine, oh
你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine, no
你不再是我的朋友了

You ain't no friend of mine
你不再是我的朋友了

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。