2020年8月5日 星期三

Miley Cyrus-Butterfly Fly Away 歌詞翻譯

Miley Cyrus-Butterfly Fly Away 歌詞翻譯


電影片段:

這首是我在電影中最喜歡的歌之一,另一首是The Climb,就感覺這首歌有種四成相似的感覺...然後就是聽了這首才愛上孟漢娜,歌詞聽起來竟然有一種一種感傷...
這首還有客串過party in the usa喔~


[Verse 1: Miley Cyrus]
You tucked me in, turned out the light
你為我掖好被子 熄上燈

Kept me safe and sound at night
讓我在夜晚睡上安穩的一覺

Little girls depend on things like that
小女孩們總是依靠著這份寵愛

Brushed my teeth and combed my hair
細心幫我刷牙 輕揉梳洗我的秀髮

Had to drive me everywhere
為我開車奔波到各個地方

You were always there when I looked back
當我回首望去 你總是在那裡

You had to do it all alone
你總是獨自為我做這麼多

Make a living, make a home
為生計為家庭辛苦勞累

Must have been as hard as it could been
一定很艱難吧

And when I couldn't sleep at night
而當我晚上無法入眠

Scared things wouldn't turn out right
害怕事情會出差錯

You would hold my hand and sing to me
你總是握著我的手 對我唱著:


[Chorus: Miley Cyrus + Billy Ray Cyrus]
Caterpillar in the tree
樹梢上的毛毛蟲呀

How you wonder who you'll be
你有沒有想過未來是麼樣子

Can't go far, but you can always dream
翅膀雖未長成 但仍能懷抱偉大夢想

Wish you may, and wish you might
我會為你加油 為你祝福

Don't you worry, hold on tight
先別擔心 抓緊我的手

I promise you there will come a day
我答應你總有破繭而出的一天

Butterfly fly away
蝴蝶會展翅飛翔


[Verse 2: Miley Cyrus + Billy Ray Cyrus + Both]
Butterfly fly away (butterfly fly away)
蝴蝶呀 展翅飛翔

Got your wings, now you can't stay
長出了翅膀 就不該停留

Take those dreams and make them all come true
憶起那些夢想 並努力將之實現

Butterfly fly away (butterfly fly away)
蝴蝶呀 展翅飛翔

You've been waiting for this day
這是你一直等待的一天

All along you've known just what to do
一直以來你都清楚將做什麼


Butterfly, butterfly, butterfly, butterfly fly away
蝴蝶呀 展翅飛翔 飛呀飛

Butterfly fly away
蝴蝶呀 展翅飛翔 飛呀飛

Butterfly fly away
蝴蝶呀 展翅飛翔 翱向遠方


老爸solo版本:


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。