2020年2月26日 星期三

Dido-Hurricanes 歌詞翻譯

Dido-Hurricanes (颶風)歌詞翻譯

Dido-Hurricanes (颶風)歌詞翻譯


一直很喜歡Dido的聲音,所以不敢找Live(怕失望),結果翻出來一聽,很棒耶!





I wanna wake up with your weight by my side
我想要 起床時感受到你的重量就在我身邊

And I wanna think that you look good as you rise
我想要 看到你起床時氣色很好

And I wanna turn to you, turn around by your side
我想要 一轉身你便在旁邊

And I wanna think, but not to say
我只想要 這樣偷偷想著 不說


Let me face the sound and fury
讓我感受 這份嘈雜與憤怒

Let me face hurricanes
讓我面對 這場颶風


And I wanna see you as you walk through the door
我想要 在你離開房間時注視著你

And time will make us, some ways less and some ways more
時間會成全我們 在某些地方磨合

And I wanna talk of nothing as the world passes by
我想要 讓時間在我們空洞的談話中渡過

And I wanna think, but not to say
我只想要 這樣偷偷想著 不說


Let me face the sound and fury
讓我感受 這份嘈雜與憤怒

Let me face hurricanes
讓我面對 這場颶風


Let me not turn away
別讓我逃離

From happiness or pain
不管是歡樂或痛苦

Just not to run away
別讓我逃避

In my heart and in my head
我的決心與毅力

Let me face hurricanes
讓我面對 這場風暴


Hurricanes(x5)
這場風暴


Let me face the sound and fury
讓我感受 這份嘈雜與憤怒

Let me face hurricanes
讓我面對 這場颶風

Let me face the sound and fury
讓我感受 這份嘈雜與憤怒

Let me face hurricanes
讓我面對 這場颶風


Hurricanes(x3)
這場風暴


最後,因為是為了Skam而做翻譯,就放上粉絲製作的MV吧!


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。