2020年2月18日 星期二

Seinabo Sey-For You 歌詞翻譯

Seinabo Sey-For You (為你)歌詞翻譯



嗯~其實為什麼要翻這首歌我也說不上來捏~原唱應該是Roky Erickson(1995),兩種版本都蠻特別的。



For you
為你

I’d do anything, for you
我會為你做任何事

For you
為你

There ain’t none I wouldn’t do, for you
只要你一聲令下 沒有什麼不願意

Your Beauty makes the sun rise, for you
你的美麗是太陽升起的動力

The moon also shines, for you
月也是為了你而亮

For you
為你

For you, I’m cooked to you so rare
我只願意天天為你下廚

You are and someone's there to believe me
你總是在背後支持著我 相信我

Never leave me
我從沒感受過被拋棄

With you there there are so many new things to be done
你在我身旁 給了我目標

For you
都是因為你

With the tears in my eyes for you
我只會為你落淚

“Love me” is my cry, for you
"我愛你"是我對你的誠心告白

Alone in my room, for you
獨自在房裡思念著你

I’m brought out of the gloom, for you
我因為你不再愁雲滿面

For you
為你

For you, I’m cooked to you so rare
我只願意天天為你下廚

You are someone is there to believe me
你總是在背後支持著我 相信我

Never leave me
我從沒感受過被拋棄

With you there there are so many new things to be done
你在我身旁 給了我目標

For you
都是因為你


For you
都是因為你

With the tears in my eyes for you
我只會為你落淚

“Love me” is my cry, for you
"我愛你"是我對你的誠心告白

Alone in my room, for you
獨自在房裡思念著你

I’m brought out of the gloom, for you
我因為你不再愁雲滿面

For you
為你

For you
為你


打了那麼多"為你"不小心想到王菲的"我願意為你"😁

2 則留言:

  1. 版主大大翻得很漂亮!很有語言天分~但國三還是要先認真讀書喔哈哈

    回覆刪除
  2. 哎呀~謝謝關心呀~今天開學我會認真讀書的。

    回覆刪除

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。