2019年8月14日 星期三

Grace VanderWaal - Waste My Time 歌詞翻譯

Grace VanderWaal - Waste My Time(虛度我的光陰)歌詞翻譯



最近出很多歌耶!而且都有不錯的成績,應該是宣傳不錯的關係吧!

深深愛著對方,雖然知道感情不會有結果,但還是很願意花時間陪著他


Runnin with you it's like we're in a memory
與你奔跑想像記憶般的單純

That I'll try to forget when you go up and leave
我試圖忘卻你的離去

Walkin slow because the times been running far
為了虛度光陰而憂傷漫步

Maybe I should grow up, leave you with a scar
也許我該像其他大人一樣,分手前給予對方重重的一擊


You say I love you with an accent
你用迷人的口音向我表示愛意

Then I pretend like nothing happened
我假裝沒事發生

Tell me won't you miss Manhattan
告訴我你一點也不想念在曼哈頓與我在一起

And even though this is pointless
就算這一點意義也沒有

And even though this is hopeless
我也不該期待你會這麼說


I just wanna waste my time
我只想要虛度我的光陰

I just wanna waste your time
我只想要浪費你的時間

We can do anything you like
我願意與你做任何你喜愛的事

We can talk all night (ooooh)
我可以與你通宵談天


I'm unsure of you because I know you'll leave
我不知道是否該繼續見你,因為我知道你將離去

You say you love me but I whisper I don't believe
你說你愛我,我小聲的告訴你我不相信

Stopping moments cause I can't let it be true
希望時間定格,因為這不可以是事實

This is going no where but I love wasting my time with you
清楚不會有結果,但還是愛花時間陪著你


You say I love you with an accent
你用迷人的口音向我表示愛意

Then I pretend like nothing happened
我假裝沒事發生

Tell me won't you miss Manhattan
告訴我你一點也不想念在曼哈頓與我在一起

And even though this is pointless
就算這一點意義也沒有

And even though this is hopeless
我也不該期待你會這麼說


I just wanna waste my time
我只想要虛度我的光陰

I just wanna waste your time
我只想要浪費你的時間

We can do anything you like
我願意與你做任何你喜愛的事

We can talk all night (ooooh)
我可以與你通宵談天


Waste my time
虛度我的光陰

Waste your time
浪費你的時間


You say I love you with an accent
你用迷人的口音向我表示愛意

Then I pretend like nothing happened
我假裝沒事發生

Tell me won't you miss Manhattan
告訴我你一點也不想念在曼哈頓與我在一起

And even though this is pointless
就算這一點意義也沒有

And even though this is hopeless
我也不該期待你會這麼說


I just wanna waste my time
我只想要虛度我的光陰

And I just wanna waste your time
我只想要浪費你的時間

We can do anything you like
我願意與你做任何你喜愛的事

We can talk all night, I'll pretend your mine just waste my time
或者與你通宵談天,假裝你是我的,總之,就是就是想陪在你生病邊


My darling you have one life
寶貝,你一生只活一次

And time will fly
倏忽即逝

So you should be wise
所以,你該學著聰明一點

But for you I'd happily waste mine and
但我會很樂意為你虛度光陰

You have one life
一生就那麼長

And time will fly so
歲月如梭,所以

You should be wise
勇敢去飛吧

For you I'd happily waste mine
但我非常樂意花時間陪你


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。