2019年8月12日 星期一

Noah Cyrus & Tanner Alexander - Lately 歌詞翻譯

Noah Cyrus & Tanner Alexander - Lately(最近) 歌詞翻譯

Noah Cyrus & Tanner Alexander - Lately(最近) 歌詞翻譯
好像重新上傳過,對不?



這首歌是Noah的前不知道前幾任男友寫給她的,內容是像女方道歉,說不該把彼此逼得太緊

Noah: My sweet boyfriend Tanner wrote me this song about a year and a half ago when we were in kind of a rocky spot. I was in Miami staying at the Fountain Blue and he sent it to me over a voice demo on his iPhone…… i remember he said “its not very good but this is the first full song I've ever written and its for you.  i hope this explains everything.” (我那浪漫的男朋友一年半前在某岩石觀景區為我寫了這首歌,我在邁阿密的某旅館聽著他傳來的錄音檔,我記得他說:"雖然不是很佳,但這是我寫的第一首歌,是給你的,我希望這能解釋我之前的行為"


I can't seem to find my peace of mind
最近在我的心中找不到半點平靜

But lately I still tell myself you're mine
還是繼續告訴自己你還是我的

And I couldn't ask for more
我也不能要求更多

The first time, not the last time I saw you
期待你還是當初的那樣


I would hold you closer but I know
仍然想拉近我們之間的距離,但我知道

The more I pull, the more you let go
我越是抓緊不放,妳越是掙脫

And I can't say you be the same
我也不能再說

The first time, not the last time I saw you
妳還是那個我第一眼便愛上的女孩


So I won't hold you too close
我不會將妳抱得太緊

I had to fold now, it's your move
我得懂的退後,留給你一點空間

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁

And it's the way that you move
不管你選擇的是哪條路

You wear my pride from your head to your shoes
全身上下依舊充滿著我的驕傲

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁


I can't stop looking down at my phone
我無法停止看著我的手機

Keep you warm that's all I've ever known
我只知道要用盡全力讓你感到幸福

I fucked up that much is true
我總是將事情搞砸,我知道

The last time not the first time I saw you
我看你的眼光也不像第一次那樣的自信

Tell me something I don't already know, yeah
告訴我一些我不懂的事吧

I love your way from your fingers to your toes, yeah
全身上下實在充滿著我的愛慕

I've been trippin, I've been high, I've been low, yeah
我曾易怒,為你的開心與悲傷

The way you talkin' really got me confused
你的話中有話實在讓我很困惑

How close am I to losing you right now
你是否即將離我而去


So I won't hold you too close
我不會將妳抱得太緊

I had to fold now, it's your move
我得懂的退後,留給你一點空間

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁

And it's the way that you move
不管你選擇的是哪條路

You wear my pride from your head to your shoes
全身上下依舊充滿著我的驕傲

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁


Well tell me that you're never gonna leave me
拜託告訴我我永遠不會失去你

Fuck it up you make it look easy
幹!你總是讓事情變得不那麼複雜

I can't lie, you fooled me one too many times
我總是如此誠實,你卻一次次的玩弄我


Tell me that you're always gonna be around
拜託承諾我你會永遠在我身邊

My pride is lost where my love is found
那刻我遇見你時,我的小王子脾氣便消失殆盡

So I won't hold you too close
我不會將妳抱得太緊

I had to fold now, it's your move
我得懂的退後,留給你一點空間

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁

And it's the way that you move
不管你選擇的是哪條路

You wear my pride from your head to your shoes
全身上下依舊充滿著我的驕傲

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁

Oh lord I've been on fire lately
噢!主啊!為何最近總是如此焦躁


Noah Cyrus & MAX - Team 歌詞翻譯
Noah Cyrus - July 歌詞翻譯


 1. trippin是指因為小事而發飆 ,也有因為吸毒而頭腦不清楚的意思


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。