2020年5月30日 星期六

Alec Benjamin - Oh My God 歌詞翻譯

Alec Benjamin - Oh My God 歌詞翻譯


日常廢話:雖然比起其他首歌沒有那麼對我的胃口,昨天正式發布專輯,想說還是來翻一下好了。是說之前Alec Benjamin怎麼都是一首歌一首歌的出,雖然在現在這樣是比較不吃虧,但有拍MV的比例太高囉(不知道為什麼,這對我來說有一點小扣分)
翻完這歌,有點讓我想到TFboys的young...


Looking at the pictures I keep on my shelf
看著當初放在櫃子上的老照片

'Cause it's been so long since I've looked like myself
因為實在感覺不像自己太久了

Burn another candle down
又一根蠟燭燃燒殆盡

Burn another candle down
提醒著時間一點一滴的流逝

Running low on patience, running now on fumes
日夜奔波 熱情已被消磨

I'm never gonna make it halfway to the moon
我絕對不會在中途喊停

But it's too late to turn around
但現在回頭已經太晚

But it's too late to turn around
現在回頭已經太晚...


I'm running out of oxygen
我的生活失去了衝勁

I'll never be the same again now
我也無法變回以前的自己

Same again now
不可逆了


Oh my god, I can't remember
老天爺呀 我竟然忘記

Who I was just last December
我是誰? 明明短短幾月

What have I done, how did I get here?
我做了什麼? 我是怎麼來到這的?

What have I done?
我做了什麼?

Oh my god, look in the mirror
老天爺呀 看像鏡子

I was young, nothing to fear once
當時年輕無所畏懼的倔降跑到哪了?

What have I done, how did I get here?
我做了什麼? 我是怎麼變這樣的?

What have I done?
我做了什麼?


Maybe I was foolish, I guess I was naive
也許我是笨 或許我只是天真

I didn't know what I had, and I thought I had to leave
我不曉得我擁有了一切 以為我該離鄉追尋目標

I wish that I was homeward bound
我希望現在的我在正確的道上

I wish that I was homeward bound
希望現在的我在回家的路上

I'm searching for a signal, holding out my phone
我將手機掏出 搜尋著信號

Have I gone too far, am I on my own?
我衝得太快了嗎?我是否孤立無援?

No one here to hold me now
現在沒有人能握緊我的手了

No one here to hold me now
沒有人能抱緊我了


I'm running out of oxygen
我的生活失去了衝勁

Can't help but wish I'd stayed
沒有信念 但我希望當初的我選擇留下

I'm lost just like Will Robinson
現在我像太空迷航的威爾·羅賓森

A rocket man in space
像火箭人 一個人漂浮在宇宙中


Oh my god, I can't remember
老天爺呀 我竟然忘記

Who I was just last December
我是誰? 明明短短幾月

What have I done, how did I get here?
我做了什麼? 我是怎麼來到這的?

What have I done?
我做了什麼?

Oh my god, look in the mirror
老天爺呀 看像鏡子

I was young, nothing to fear once
當時年輕無所畏懼的倔降跑到哪了?

What have I done, how did I get here?
我做了什麼? 我是怎麼變這樣的?

What have I done?
我做了什麼?


Mmm, mmm

Mmm, mmm


Oh my god, I can't remember
老天爺呀 我竟然忘記

Who I was just last December
我是誰? 明明短短幾月

Who I was just last December
我是誰? 明明短短幾月

Oh my god
老天爺呀

Oh my god, look in the mirror
老天爺呀 看像鏡子

I was young, nothing to fear once
當時年輕無所畏懼的倔降跑到哪了?

What have I done, how did I get here?
我做了什麼? 我是怎麼變這樣的?

What have I done?
我做了什麼?


Mmm, mmm

Mmm, mmm


running now on fumes fumes煙氣,在這裡只咖啡的味道,running on fumes只一個人很就沒休息了。


這邊放上別人的翻譯,但跟我的差蠻多,可能因為我比較悲觀吧^^a

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。