2020年5月26日 星期二

Noah Cyrus - Liar 歌詞翻譯

Noah Cyrus - Liar 歌詞翻譯




You always break a heart when you break a promise
當你摔碎一顆心時 你打破了諾言

I guess I didn't practice what I preach
我猜我沒有認真思考我的嚴厲斥責

I know not telling you was so dishonest
我知道隱瞞是不誠實的表現

But honestly, the dishonesty was killing me
但認真的說 這種感覺使我煩躁憂鬱


You asked a question and I lied
你問我事實 我對你說謊

I think about it all the time
不安卻在腦海裡迂迴

I was wrong to think I'm right
我曾認為自己在做正確的事 大錯特錯

Playing God with you and I
認為我是上帝 你是供我使喚的子民

But the truth always comes out
但真相水落石出

In the silence, it rings loud
在一片寂靜中 真相響的震耳

Where there's smoke, there's a fire
煙霧迷漫的地方 是因為有火在燃

Now I know what you see
我知道你看到了什麼

When you look at me
你眼中的我

I will always be a liar
永遠是個騙子


And I know I wasn't doing all the right things
我知道我犯了些錯誤

Thought what you didn't know could never hurt (So sorry 'bout it)
以為你不知道便不會受傷(我感到很抱歉)

But when the words slipped out, it struck like lightning (Ooh)
但字詞從嘴巴溜開 有如晴天霹靂

Yeah, keeping it from you just made it worse
有所保留只會讓事越演越烈

I don't know what to do (To do)
我不知道該怎麼處理

'Cause there's no wrong for you (Ooh)
因為這不是你的錯

And I can't hear your name without feeling ashamed
聽到你的名字 便感到一絲羞愧

Afraid of losing you (Afraid of losing you)
害怕失去你

And so I bent the truth (And so I bent the truth)
所以扭曲了事實

And it only happened once, but once was way too much, yeah
這只發生過一次 但這已經太多了


You asked a question and I lied
你問我事實 我對你說謊

I think about it all the time
不安卻在腦海裡迂迴

I was wrong to think I'm right
我曾認為自己在做正確的事 大錯特錯

Playing God with you and I
認為我是上帝 你是供我使喚的子民

But the truth always comes out
但真相水落石出

In the silence, it rings loud
在一片寂靜中 真相響的震耳

Where there's smoke, there's a fire
煙霧迷漫的地方 是因為有火在燃

Now I know what you see(Ah)
我知道你看到了什麼

When you look at me
你眼中的我

I will always be a liar
永遠是個騙子


Yeah,  I know what you see
我知道你看到了什麼

When you look at me
你眼中的我

I will always be a liar
永遠是個騙子

Yeah,  I know what you see
我知道你看到了什麼

When you look at me
你眼中的我

I will always be a liar

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。