2020年5月18日 星期一

Miley Cyrus-My Heart Beats For Love 歌詞翻譯

Miley Cyrus-My Heart Beats For Love 歌詞翻譯


這首歌是獻給Miley當時的美髮師,他是位同志,希望社會少一點批判,多一點更開放。



I've been stranded on a lonely street
我擱淺在一條無人的街道

Got lost in the shadows
被陰影折騰的失去方向

Fell hard in the battle
在戰爭中一再挫敗

Her cries and the suffering
她的哭聲和痛苦

Walked through the darkness
帶領著她走向黑暗

Left broken and heartless
出來的只剩破碎且無情的殘骸


I'm calling out, can you hear my voice?
我正無力的求救著 你能聽到我的呼喊嗎?

I'm gonna find you through all the noise, oh whoa
我得在吵雜的聲音中找到你

You know there's nothing that I wouldn't do
你知道我願意做任何事

So shine your light as I reach for you
所以在我向你伸手時 綻放你溫暖的光輝


My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動

It's the sound that I hear
心跳的聲音告訴著我

Tells me not to give up
堅持下去 別輕易放棄

It breathes in my chest
它在胸口迴盪

And it runs through my blood
在血液裡翻騰

My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動

Whoa, oh oh oh yeah


And I've been told at least a thousand times
我已被關心了千百次

It's not worth struggle
大家都說這不值得掙扎

The hurt or the trouble
不該為傷害和麻煩苦惱

I keep running up to these front lines
但這些挫折燃燒了我的鬥志

No, I won't surrender
不 我絕不屈服

I'll wait here forever
我會一直在這裡等著


Standing here with my flag held high
站立在戰場 高舉著 揮舞著驕傲之旗

Oh, can't you see that it's worth the fight?
你難道看不出我值得這場戰鬥嗎?


My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動

It's the sound that I hear
心跳的聲音告訴著我

Tells me not to give up
堅持下去 別輕易放棄

It breathes in my chest
它在胸口迴盪

And it runs through my blood
在血液裡翻騰

My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動

Whoa, oh oh oh yeah


I march across this battlefield
我堅強的走過戰場

I'm screaming out, can you hear me now?
我大叫著 你能聽得見嗎?

I'm holding on, I stand my ground
我咬牙堅持著 堅持著自己的立場

I'm screaming out, can you hear me now?
我嘶聲狂吼著 你能聽得見嗎?


My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動

It's the sound that I hear
心跳的聲音告訴著我

Tells me not to give up
堅持下去 別輕易放棄

It breathes in my chest
它在胸口迴盪

And it runs through my blood
在血液裡翻騰

My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動


My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動

It's the sound that I hear
心跳的聲音告訴著我

Tells me not to give up
堅持下去 別輕易放棄

It breathes in my chest
它在胸口迴盪

And it runs through my blood
在血液裡翻騰

My heart beats for love
我的心為愛跳動

My heart beats for love
我的心為愛跳動

Whoa, oh oh oh, love



沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。